To jsou ukázky toho, co nově nabídne klientům elektronický Portál občana. Město se inspirovalo v několika málo úřadech v ČR, kde je služba, kterou chce hradecký magistrát spustit od roku 2018, již používána.
Portál občana je moderní internetová aplikace, pomocí které může občan elektronicky přistupovat ke službám tohoto úřadu vzdáleně a přes libovolné počítače, tablety či smartphony pouze pomocí webového prohlížeče. Klient tak může komunikovat s úřadem z domova, práce, internetových kaváren a podobně. „Portál občana přinese jednoduchý a efektivní způsob obousměrné komunikace města s klienty a výrazně zjednoduší přístup k elektronickým službám města. Klient bude moci z pohodlí domova v kteroukoliv denní či noční hodinu podat žádost na úřad, aniž by se musel dostavit osobně,“ popisuje výhody projektu Markéta Bartušová, tajemnice magistrátu. I nadále však budou muset kvůli některým záležitostem lidé na úřad přijít osobně. Osobně si budou muset například klienti i nadále vyzvedávat osobní doklady či přicházet podávat vysvětlení, například v rámci přestupkového řízení.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV