Dokument má 50 stran a v první polovině popisuje provedenou analýzu, zatímco druhá se zabývá návrhy pro rozvoj cestovního ruchu. Co se týká první poloviny, plán si všímá dělení současných, ekonomicky činných generací a důležitých společenských trendů. Odděluje tzv. generace X (lidé narození před rokem 1980, jejichž děti už opustili rodné domovy), Y (lidé narození v období 1980 – 1995, kteří často mají děti a pro získávání informací prioritně užívají mobilní telefon) a Z, což je generace plně využívající digitální prostředí a většinově jde o zatím bezdětné mladé dospělé. Právě digitalizace a modernizace jsou klíčovými trendy, které budou v celé společnosti, a tím i v cestovním ruchu sílit. Souvisí s tím i další trend, a sice sdílená ekonomika. Zajímavým trendem je rovněž rostoucí zájem o autentické zážitky, což je vlastně snaha vyhýbat se „masovým“ turistickým destinacím.
Akční plán v řadě opatření klade důraz na rozvoj podnikatelského prostředí. V cestovním ruchu působí často malé, nezřídka rodinné podniky, které nabízí velmi osobní a flexibilní přístup. Plán vyzdvihuje roli plánování, vytváření nových produktů i marketingové strategie a budování značky města Jičína a jeho okolí coby turistické destinace.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV