Stavaři totiž pod silnicí narazili na tvrdou skálu, kterou technologie pro tzv. protlaky neudolá. Průchod pro kanalizační potrubí se hloubí v dolní části ulice Okružní poblíž řeky mezi halou SK Jihlava a autosalonem na protější straně ulice.
„Při projektování se samozřejmě dělaly sondy z obou stran komunikace, ale ani jeden vrt tak tvrdé podloží neodhalil, skála je skutečně až pod vozovkou. Prvních asi šest metrů probíhalo standardní metodou v měkké zemině, pak ale zařízení narazilo na skálu. Doufali jsme, že to bude jen krátký úsek, skalní masiv je ale pod celou šířkou vozovky,“ popsal technický dozor stavby Lukáš Jaroš z firmy NDCon, s.r.o.
Každý den tak do hloubky asi pěti metrů sestupuje dvojice horníků, kteří sbíječkami po kouscích udolávají skálu a nalámaný materiál vyváží na povrch. V několik desítek metrů dlouhém tunelu v ocelové rouře silně rezonuje zvuk sbíječky, za celou dobu v podzemním prostoru si horníci nenarovnají záda, profil ražby je 120 centimetrů, ani si nesednou, ve výkopu stojí voda, která sahá nad kotníky.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jihlava.cz