Již na prvním zasedání krizového štábu statutárního města Jihlavy vznikla myšlenka založit dobrovolnické call centrum, které by spojilo vlnu dobrovolníků s lidmi, kteří pomoc potřebují. Za telefony zasedly pracovnice Turistického informačního centra, metodicky činnost podpořila jihlavská Oblastní charita.
Centrum fungovalo dva měsíce, od 16. března do 15. května. Jeho součástí byly dvě telefonní linky. Jedna přijímala požadavky pomoci a druhá nabídky pomoci a to sedm dní v týdnu, vždy od 8 do 18 hodin. Činnost dobrovolnického call centra zajišťovali čtyři zaměstnanci magistrátu.
Centrum zaevidovalo 167 dobrovolníků, kteří vyřešili přibližně 230 jednorázových žádostí a nejaktivnější z nich denně vyřizovali také desítky pravidelných činností, jako byly nákupy, vyzvedávání léků nebo i venčení psů. Při zpřísněných opatřeních dobrovolníci denně rozdali až 100 ks po domácku ušitých roušek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV