Jindřichův Hradec: Zasedala bezpečnostní rada

23.03.2012 14:15 | Zprávy

Mimořádné události a krizové situace různého charakteru v posledních letech postihly území Jindřichohradecka. Povodně, orkány, námrazy, sněhové kalamity, ale také negativní environmentální rizika mohou ve svém důsledku vyústit v přímé ohrožení životů občanů, jejich zdraví, nebo způsobit veliké materiální škody a poškodit životní prostředí.

Jindřichův Hradec: Zasedala bezpečnostní rada
Foto: jh.cz
Popisek: Pohled na Jindřichův Hradec

Město Jindřichův Hradec, jako orgán státní správy v přenesené působnosti, je odpovědné za zabezpečení úkolů a opatření ochrany obyvatelstva. Mimořádné události a krizové situace (živelní pohromy, provozní a technologické havárie, násilné řešení společenských vztahů, přerušení dodávek energií), jejich negativní následky a realizace opatření pro ochranu životů a zdraví občanů, snížení škod a ztrát, ale i ochrana životního prostředí, vyžadují trvalou pozornost odborníků z oblasti krizového řízení, tedy především pracovníků státní správy i místní samosprávy.

O těchto problémech jednala Bezpečnostní rada obce s rozšířenou působností Jindřichův Hradec na svém pravidelném březnovém zasedání. Projednala a schválila analýzu rizik, které mohou negativně působit na Jindřichohradecku. Z této analýzy vyplývá řada úkolů pro pracoviště krizového řízení, ale i pro Hasičský záchranný sbor. Jednotlivé úkoly k ochraně obyvatel musí být zapracovány do krizového plánu obce s rozšířenou působností. Tento plánovací proces musí být ukončen v prosinci roku 2012.

Ke zkvalitnění úkolů a činností krizových štábů bezpečnostní rada obce s rozšířenou působností projednala a schválila vytvoření neveřejné části webového portálu města Jindřichův Hradec, který bude zajišťovat zejména sdílení „krizových“ informací, které jsou potřebné pro řešení mimořádných událostí a krizových situací na úrovni měst a obcí správního obvodu obce s rozšířenou působností Jindřichův Hradec.

Starosta města Jindřichův Hradec Stanislav Mrvka seznámil členy bezpečnostní rady se záměrem města vytvořit nové pracoviště krizového řízení, které město musí vytvořit na základě novely zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení. Toto nové pracoviště je navrženo jako multifunkční. Zasedací místnost, tedy bude sloužit především jako pracoviště Krizového štábu obce s rozšířenou působností Jindřichův Hradec. Dále bude tato místnost využita pro přípravu a školení orgánů krizového řízení. V jedné místnosti bude pracovat při řešení mimořádných událostí a krizových situací krizové komunikační centrum, v druhé, stálá pracovní skupina Krizového štábu. V běžném životě nové prostory poskytnou zázemí oddělení krizového řízení, které oblast obrany, bezpečnosti a ochrany musí zabezpečit na celém správním obvodu obce s rozšířenou působností Jindřichův Hradec. Tedy pro 58 měst a obcí.

Analýzou rizik a tvorbou nového pracoviště krizového řízení se Město Jindřichův Hradec snaží systémovými opatřeními zajistit ochranu občanů před možnými mimořádnými událostmi a krizovými situacemi.
 

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: jh.cz

Mgr. et Mgr. Jakub Michálek byl položen dotaz

Zajímalo by mě, s kým byste případně šli do koalice?

Protože teď všechny vaše koaliční partnery dost ostře kritizujte. Hlavně STAN a ODS. Zajímá mě, zda jsou pro vás přijatelní jako koaliční partneři? Protože jestli ne, tak s kým jiným byste do koalice šli? Nebo jste usoudili, že bude jen opoziční stranou, jako třeba SPD, které to evidentně vyhovuje?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň: Finance z veřejné sbírky opět pomohou zajistit bydlení lidem v nouzi

22:05 Plzeň: Finance z veřejné sbírky opět pomohou zajistit bydlení lidem v nouzi

Mezi osm žadatelů město Plzeň rozdělí z veřejné sbírky Pomáhající Plzeň 277 tisíc korun.