Dohoda o spolupráci obou organizací reaguje na význam a náročnost údržby skalních stěn, které jsou proti pádu úlomků skály na silnici zajištěny ochrannými sítěmi. „I takto zabezpečené svahy podléhají erozi a zarůstají vegetací adaptovanou na extrémní podmínky, tedy zejména invazním trnovníkem akátem,“ vysvětluje ředitel LLPKV Stanislav Dvořák. Mechanické odstranění dřevin pomocí lidských zdrojů je přitom z dlouhodobého hlediska neefektivní, a navíc nebezpečné z důvodu nestability povrchu.
„Cílem dohody je nastavení systému, který zkvalitní spolupráci KSÚSK a LLPKV na zajištění ochrany svahů před zarůstáním vegetací,“ popisuje důvod vzájemné domluvy obou organizací radní Petr Bursík. Spolupráce přitom zahrnuje vypracování metodiky režimu údržby a její následnou realizaci. „Pokud bude nastavený režim údržby účinný, můžeme ho využít i na dalších místech, jako je například skála nad silnicí v ulici Slovenská v Karlových Varech,“ doplňuje ředitel KSÚSK, Jiří Šlachta.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
Článek obsahuje štítky
autor: PV
Veřejná doprava
Dobrý den, když tak myslíte na ekologii, proč v Praze není hromadná doprava pro všechny zdarma?
Další články z rubriky

11:28 Děčín: Nejen nové toalety zvyšují komfort cyklistů
Město postupně instaluje ekologické kompostovací toalety podél frekventovaných cyklostezek: Čtyři na…
- 7:13 Turnov: Město nabízí pronájem prostor pro ordinaci
- 22:31 Hradec Králové: Stavbaři přes léto zamíří na hradecká sportoviště
- 19:28 Litoměřice: Startovací byty v Želetické ulici nabízejí šanci na samostatné bydlení
- 16:26 Jihlava: Rozkoš bez rizika otestovala na festivalu 83 zájemců
- 13:34 Olomouc: Město opravuje lesní mosty