"Odebrali jsme desítky vzorků. Zjistíme z nich například, do kterých částí mostu vniká sůl, jestli a případně jaké degradační procesy se dějí v jednotlivých částech mostu. To pro nás bude podkladem pro další průzkumné práce, budeme vědět, na které vrstvy a části stavby a na která místa se zaměřit podrobněji. Výhoda této mostní soupravy je v tom, že můžeme poměrně rychle prohlédnout celý most, aniž bychom kvůli tomu museli třeba stavět lešení," uvedl Tomáš Míčka, vedoucí skupiny diagnostiky společnosti Pontex.
Diagnostici se vrátí s touto soupravou ještě jednou, v září. Poté budou pracovat už přímo na mostě a pod ním, na řadu přijdou i sondy a vývrty. Město by mělo znát výsledky diagnostiky do ledna příštího roku. Firma má městu dodat nejen rozbory, ale též opatřit nezbytné podklady pro rozhodnutí o nejlepší variantě dalšího postupu a pro budoucí projekční práce, posoudit provozní spolehlivost mostu, provést výpočet zatížitelnosti, technicky a ekonomicky zhodnotit možné varianty řešení stavu mostu.
"Velice dobře si uvědomujeme, že je most nemovitou kulturní památkou. Všechny fáze naší práce proto zároveň projednáváme s památkáři, a to už právě od odběru vzorků," doplňuje Tomáš Míčka.
Zakázku na diagnostiku Chebského mostu město zadávalo opakovaně - do prvního výběrového řízení se nepřihlásil žádný uchazeč. Město proto nabídlo delší lhůty pro provedení. "Je to vysoce odborná práce, lidí a firem, které ji dokážou provést, je omezený počet. Proto jsme termíny prodloužili a věříme, že se najde zájemce, který je bude schopen přijmout," konstatoval tehdy náměstek primátory Petr Bursík.
Uchazeči se v druhém kole přihlásili dva, nejnižší cenu ve výši 1,6 milionu korun bez DPH nabídla právě společnost Pontex spol. s r.o.
Dopravu na Chebském mostě řídila po dobu prací Policie České republiky. Město děkuje všem řidičům za pochopení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV