Karviná: Stavba obchvatu byla slavnostně zahájena

15.06.2020 7:35

Slavnostním poklepáním na základní kámen byla zahájena stavba jihozápadního obchvatu města pro dopravu mezi Českým Těšínem, Bohumínem a Ostravou. Karviná na obchvat čekala dlouhých 30 let.

Karviná: Stavba obchvatu byla slavnostně zahájena
Foto: archív autora
Popisek: Karviná

Stavba tříkilometrového úseku je rozdělena do několika na sebe navazujících fází, kdy poslední z nich by měla dokončena do konce roku 2022. Mezi celkem třiceti stavebními objekty je například 207 metrů dlouhý most či podchod pro pěší. „Obchvat Karviné je jednou z důležitých staveb města. Tím, že odkloníme dopravu z centra města a že snížíme emise a hluk, pomůže nejen lidem, kteří bydlí v blízkosti třídy 17. listopadu, ale dle provedených studií bude obchvat výrazným přínosem pro zlepšení životního prostředí celého města, takže jsem za to rád,“ řekl při slavnostním zahájení stavby primátor Karviné Jan Wolf (ČSSD).

Specifikem obchvatu je nutný návoz zhruba 500 tisíc kubíků zeminy. „Je to proto, že se stavba nachází na vysokých násypech. Bude to velmi náročně na příjezdové trasy a dovozu toho materiálu na stavbu. V tom je stavba specifická, jinak se jedná o klasický obchvat, kdy vyvádíme tranzitní dopravu z měst a obcí mimo zastavěné části,“ popsal obchvat generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl. Násypy budou až desetimetrové. Zhotovitel stavby, firma Skanska, počítá s pravidelným monitoringem sedání těchto násypů a chování celého území. Počítá také s vypracováním 3D modelů celé stavby.

„Tato stavba je jedním z prvních pilotních projektů, který bude kompletně probíhat v BIM (Building Information Modeling) ve spolupráci s investorem. Na začátku stavby bude 3D model, na konci a také v průběhu stavby zajistíme pravidelné monitorování toho, co se na stavbě děje a také plnou digitalizaci dokumentace stavby,“ řekl statutární ředitel společnosti Skanska Michal Jurka. Obchvat je také důležitý nejen pro Karvinou, ale celkově pro dopravu v Moravskoslezském kraji. „Obchvaty jsou klíčové, jsou důležité nejen z pohledu dopravy, ale i celého životního prostředí. Máme ukončené obchvaty v Třinci, staví se obchvat Frýdku-Místku. První část obchvatu je hotová v Opavě, další se dokončuje v Krnově a dokončili jsme prodlouženou Rudnou. Karviná je dalším z bodů, který vyplňuje tu mozaiku, které musíme dostavět,“ dodal hejtman Moravskoslezského kraje Ivo Vondrák (ANO).

Současně se stavbou obchvatu bude probíhat i odbahnění jezera. „V současné době se soutěží realizační firma. Dohoda je taková, že vítězný dodavatel bude společně se společností Skanska, která realizuje obchvat, postup svých prací koordinovat tak, aby si stavby nevadily, a aby to klapalo. Budou to dvě samostatné stavby na jednom místě a pouze s jedním vjezdem, takže vzájemná koordinace je nezbytná. Odbahnění Lodiček nebude vůbec jednoduchá stavba, ale po zhotoviteli budeme chtít kromě koordinace staveb i realizaci bez zbytečných průtahů, v nejlepší kvalitě. Vím, že to bude pro občany trochu složitější, ale doufám, že budeme trpěliví a bude to mít kýžený efekt,“ uzavřel primátor. Předpokládá se, že obchvat využije až 9000 vozidel za den, kterým obchvat o kilometr zkrátí současnou trasu přes město.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Praha 2 má nový poesiomat

19:06 Praha 2 má nový poesiomat

Návštěvníci Sadů Svatopluka Čecha na Vinohradech mají od včerejšího dne novou atrakci – hrací skříňk…