Stavba tříkilometrového úseku je rozdělena do několika na sebe navazujících fází, kdy poslední z nich by měla dokončena do konce roku 2022. Mezi celkem třiceti stavebními objekty je například 207 metrů dlouhý most či podchod pro pěší. „Obchvat Karviné je jednou z důležitých staveb města. Tím, že odkloníme dopravu z centra města a že snížíme emise a hluk, pomůže nejen lidem, kteří bydlí v blízkosti třídy 17. listopadu, ale dle provedených studií bude obchvat výrazným přínosem pro zlepšení životního prostředí celého města, takže jsem za to rád,“ řekl při slavnostním zahájení stavby primátor Karviné Jan Wolf (ČSSD).
Specifikem obchvatu je nutný návoz zhruba 500 tisíc kubíků zeminy. „Je to proto, že se stavba nachází na vysokých násypech. Bude to velmi náročně na příjezdové trasy a dovozu toho materiálu na stavbu. V tom je stavba specifická, jinak se jedná o klasický obchvat, kdy vyvádíme tranzitní dopravu z měst a obcí mimo zastavěné části,“ popsal obchvat generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Radek Mátl. Násypy budou až desetimetrové. Zhotovitel stavby, firma Skanska, počítá s pravidelným monitoringem sedání těchto násypů a chování celého území. Počítá také s vypracováním 3D modelů celé stavby.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV