Kolovratník (ANO): Kdepak 50, ale 350 km/h. Právě takovou rychlostí se svezeme z Ostravy do Přerova

17.07.2019 11:33

Komentář na facebookovém profilu k výstavbě dráhy pro rychlovlaky

Kolovratník (ANO): Kdepak 50, ale 350 km/h. Právě takovou rychlostí se svezeme z Ostravy do Přerova
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martin Kolovratník

Kdepak 50, ale 350 km/h! Právě takovou rychlostí se svezeme z Ostravy do Přerova!

Správa železniční dopravní cesty, s.o. zrychlila práce na projektu nové trati Přerov – Ostrava. Vysokorychlostní trať z Ostravy do Přerova by mohla být hotová už za 12 let. Zbrusu nová vysokorychlostní trať by měla umožnit až 350 kilometrů v hodině. Díky této skutečnosti se zásadně zkrátí cestovní doba a dojde ke zvýšení komfortu cestujících ??

Současné maximum, které mohou vlaky mezi Ostravou a Přerovem dosáhnout, je 160 km/h. To je v 21. století skutečně na takto důležitém železničním úseku málo. Nová trať musí být koncipována na maximální možnou rychlost a tvrdím, že by na ni měla být převedena veškerá doprava, která mezi Přerovem a Ostravou nestaví, případně ta která pokračuje do Hranic a na Slovensko.

Stavbu nové železniční tratě proto podporuji a jako člen Správní rady SŽDC budu dělat maximum pro co nejrychlejší přípravu a zahájení stavebních prací. Železniční spojení střední a severní Moravy musí být jednou z našich hlavních priorit. Není žádným tajemstvím, že podobně jako u nás v Pardubicích, i zde je železniční koridor přetížený a osobní vlaky musejí ve stanicích často čekat, než je předjede dálkový spoj.

Navíc si stěžují i nákladní dopravci, s jejichž sdružením ŽESNAD dlouhodobě spolupracuji a snažím se podniknout kroky, které povedou ke zlepšení současné situace. Tvrdím totiž, že těžká nákladní doprava nepatří na silnice nebo dálnice, ale jednoznačně na železnice! Nákladní doprava je dnes vlastně vytěsněná do nočních hodin. A toho času je strašně málo. Kamiony jezdí často přetížené a i když jsou často za to pokutovány, situace se dramaticky nezlepšuje a tento fakt se samozřejmě negativně projevuje na kvalitě našich silnic.

S trasou Vysokorychlostní železnice už napevno počítají územní plány obcí a krajů. Vlaky by měly od Přerova jezdit podél dálnice a u Studénky se rychlé koleje stočí ke stávající železnici. A to je další důvod, proč je příprava daleko.

Sledujte mě na zde na facebooku nebo na webu, aby Vám nic neuniklo. Budu moc rád, když mi napíšete Váš názor, co si o vysokorychlostních tratích myslíte a jestli to má i podle Vás smysl!

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Andrej Babiš byl položen dotaz

dobrý den, sdělte prosím, jak to bylo:

viz: https://aeronet.cz/news/sok-pred-vanoci-vsechno-je-jinak-podle-dokumentu-hlasovala-pro-globalni-kompakt-cela-ceska-vlada-nikdo-se-nezdrzel-hlasovani-a-nikdo-nebyl-proti-ministr-zahranici-tomas-petricek-rekl/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Děčín: Test směsného komunálního odpadu. Téměř polovinu objemu tvoří dále vytříditelné složky

7:37 Děčín: Test směsného komunálního odpadu. Téměř polovinu objemu tvoří dále vytříditelné složky

Po několika měsících provedlo město Děčín spolu s technickými službami další test kontejneru na směs…