Úsek dlouhý zhruba 2,7 kilometru se nachází v tak špatném stavu, že tudy vlaky mohou projíždět rychlostí maximálně 40 km/h. Pro zlepšení obsluhy polského území by bylo přínosné vybudovat novou zastávku v obci Porajów.
„Bohužel jsou stav trasy a dlouhodobé překážky v sanaci důkazem, že také uprostřed Evropy, v Trojzemí, v rámci kterého se spolupracuje na tolika myslitelných úrovních, ještě stále existuje tolik nepochopitelných překážek,“ řekl Thomas Zenker, primátor města Žitavy.
Doba trvání jízdy ze Žitavy do Liberce se díky pomalé rychlosti přes polský úsek prodlužuje, což s sebou nyní přináší také problémy pro zavedení plánované křižovatky tratí saské sítě SPNV v Žitavě. „S ohledem na skutečnost, že tato trasa představuje velmi důležité spojení v rámci euroregionu, které propojuje Liberecký kraj, ale také polské Krkonoše se saským hlavním městem a německou a evropskou sítí železnic, prosíme polskou centrální vládu, aby přistoupila na nabídku německé a české strany. Po patnácti letech společného soužití v Evropské unii není možné stav železnice považovat za úspěch,“ vysvětlil hejtman Libereckého kraje Martin Půta cíl společného prohlášení.
Úsek trasy mezi Hrádkem nad Nisou a Žitava je již mnoho let předmětem snažení Euroregionu Nisa a okresů a měst na Trojzemí Polsko/Německo/Česká republika.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV