Litoměřice: Nový přivaděč od mostu už zařadil kraj mezi strategické projekty

19.09.2021 18:05 | Tisková zpráva

Po několikaleté přestávce se opět zintenzivní práce na přípravě stavby přivaděče, vedoucího od mostu Generála Chábery k pokratickým závorám. Stavbu před lety vyčíslenou na více než 400 milionů korun zastupitelé Ústeckého kraje před několika dny opět zařadili mezi pokračující krajské investiční záměry.

Litoměřice: Nový přivaděč od mostu už zařadil kraj mezi strategické projekty
Foto: litomerice.cz
Popisek: Litoměřice

Připravuje se již od roku 2000, kdy začaly projekční práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí. První část byla dokončena koncem roku 2009 otevřením nového mostu Generála Chábery a výstavbou okružní křižovatky v ulici Žernosecká.

Ta je v části u benzinové stanice zaslepená. Právě tudy by směrem k zahrádkám, následně těsně podél železniční trati až k pokratickým závorám měl vést nový přivaděč. Železniční trať bude kvůli obchvatu v části přeložena, aby vznikl prostor pro komunikaci mezi tratí a hřbitovem. „Záměrem je i výstavba nové křižovatky u pokratických závor, jejíž součástí bude i trať s přechodem pro chodce řízeného nejen semafory, ale i závorou. Doufáme, že tak dojde k zásadnímu zvýšení bezpečnosti této problematické křižovatky,“ podotkl litoměřický radní Filip Hrbek zodpovědný za územní plánování.

Právě požadavek na zvýšení bezpečnosti u pokratických závor zazněl i na jednom z posledních diskusních fór představitelů města s veřejností.

Anketa

Je Andrej Babiš mladší obětí svého otce?

21%
62%
hlasovalo: 72191 lidí

Investorem stavby na silnici II/247 je Ústecký kraj. „V současnosti probíhají ze strany Ústeckého kraje jednání o výkupech stavbou dotčených garáží. Po vyřešení majetkoprávních vztahů budou pokračovat práce na aktualizaci projektové dokumentace,“ charakterizoval aktuální stav Filip Hrbek. Stavba by podle něj mohla být zahájena v horizontu několika let. A to v případě, že na její realizaci Ústecký kraj uvolní finanční prostředky.

Pro Litoměřice je přivaděč z hlediska zlepšení plynulosti a bezpečnosti dopravy strategický. Přispěje totiž ke zlepšení dopravní obslužnosti severní části města, kde bydlí dvě třetiny obyvatel a podle průzkumu z r. 2016 sem zajíždí zhruba šest tisíc aut denně. Dále odlehčí části průjezdu vnitřním okruhem městem, který vede hustě obydlenou částí města, a to ulicemi Žernosecká, Mrázova a Komenského. Uleví i přetížené kruhové křižovatce u ZŠ Na Valech a spodní části Masarykovy ulice.

Za zmínku stojí i to, že přivaděč zlepší dostupnost dálnice D8 pro obyvatele obcí nad Litoměřicemi (Tlučeň, Lbín, Hlinná) dosud projíždějících centrem Litoměřic. „Zároveň umožní plynulejší dopravu směrem na Ústí nad Labem v případě povodní, při kterých je litoměřický most Generála Chábery jedinou bez omezení sjízdnou spojnicí přes Labe na území Ústeckého kraje,“ upozornil starosta Ladislav Chlupáč.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Karel Krejza byl položen dotaz

Naše obrana

Jak bude ČR dál podporovat Ukrajinu, když jsou naše zásoby vyčerpány (tvrdí to Černochová)? A kde se najednou vzaly finance na nákup další munice? Zajímalo by mě taky, nakolik jsme zásobeni sami pro sebe a jestli máme vůbec dost velkou armádu (asi ne, když se uvažuje o obnovení povinné vojny)? Proto...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

20:27 Olomouc: Místní diskutovali o podobě páteřní ulice v Droždíně

Zpomalení dopravy a větší bezpečnost. To jsou v kostce hlavní záměry přestavby páteřní ulice v Drožd…