Zahrnují i pokyny a doporučení k umístění a vzhledu reklamních „áček“, jež jsou dlouhodobě nejčastějším terčem kritiky obyvatel. Město je přitom připraveno finančně podpořit podnikatele, kteří se rozhodnou jít cestou pozitivní změny.
„Chceme pomocí dobrých příkladů a tipů inspirovat k odpovědnějšímu přístupu k veřejnému prostoru. Reklama v centru je pro podnikatele důležitá, ale prezentace může být účinná a zároveň i estetická s ohledem na městskou památkovou rezervaci, v níž se nachází,“ uvedla vedoucí odboru školství, kultury, sportu a památkové péče Andrea Křížová. Litoměřice se inspirovaly v městech, která se vydala obdobnou cestou, jako například Brno nebo Znojmo.
Na rozdíl od řady jiných měst, které obdobnou situaci řeší formou přísných zákazů, Litoměřice se rozhodly jít cestou doporučení a motivace. „Nejdeme cestou postihů, ani sankcí. Zásady jsou spíše návodem, jak postupovat, na co si dát pozor, obsahují i tipy, jak by označení provozoven mohlo vkusně vypadat,“ uvedl radní Filip Hrbek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV