Luhačovice: Nadšenec zachránil auto Václava Havla, se kterým jezdil vyjednávat svobodu

21.11.2019 14:47 | Zprávy

Před čtyřmi lety se Davidovi Hubáčkovi z Luhačovic podařilo koupit legendární Volkswagen Golf druhé generace, který vlastnil Václav Havel mezi lety 1987 až 1990 a prožil s ním celou sametovou revoluci. Auto se v rukou posledního majitele dočkalo rozsáhlé renovace a stane se oficiálním vozem luhačovického klubu Sokolka. Tam se uskuteční i jeho slavnostní znovuodhalení, nazvané Sjezd řidičů aut Václava Havla.

Luhačovice: Nadšenec zachránil auto Václava Havla, se kterým jezdil vyjednávat svobodu
Foto: wikipedia
Popisek: Luhačovice

Když David Hubáček v listopadu 2013 spolupořádal v luhačovické Sokolce výstavu fotek Olgy Havlové, všiml si, že na několika snímcích je zachycený mercedes, který v 70. letech patřil jejímu manželovi. Shodou okolností měl David, milovník automobilů, naprosto stejný model doma v garáži. A tak jej napadlo, že se jeho červená kára stane součástí vernisáže fotografií. „Byla to skvělá mystifikace, která přitahovala pozornost účastníků výstavy i kolemjdoucích," vzpomíná.

Po vernisáži fotek začal pátrat po skutečném Havlovu mercedesu. Bohužel ale zjistil, že auto bylo sešrotováno. „Začal jsem se zajímat o jiné vozy, které kdy pan prezident vlastnil," říká David. Těch byla celá řada. Václav Havel totiž auta miloval a v době normalizace pro něj bylo snadné auta koupit. Měl totiž příjem ze svých her, které se uváděly na Západě. Mercedesy měl vůbec nejraději a s jedním takovým dojížděl do práce v pivovaru. Jezdil taky v renaultu, lancii, BMW i volkswagenu.

Díky Antonínu Maněnovi, bývalému šéfovi Hradní policie, se Davidovi podařilo vypátrat posledního majitele automobilu Volkswagen Golf. „Tehdy jsem ještě vůbec netušil, že s tímhle vozem Havel jezdil během sametové revoluce," zdůrazňuje David, který se rozhodl auto koupit.

Po dlouhém pátrání se auto našlo v kopřivách

Když před šesti lety VW Golf, kterému Havel kvůli barvě říkal stříbrný blesk, poprvé uviděl, zděsil se. Stál na dešti, byl v dezolátním stavu. Dosavadní majitel se totiž k autu choval dost nevybíravě, používal jej mimo jiné na převážení dřeva v lese. Když jednou srazil srnu, ani se nenamáhal dát auto do pořádku. „Za celou dobu do auta neinvestoval ani korunu, přesto prováděl naprosto amatérské opravy, používal třeba prasklou duši z kola místo těsnění nebo obyčejnou síťku místo vzduchového filtru," drží se za hlavu David. Když šílený kutil navrhl cenu 200 tisíc korun, David se sebral a odjel. Na podzim 2015 se však dohodli na částce 35 tisíc korun. „Nastartoval jsem auto, rozjel se na trojku, protože jiný kvalt zařadit nešel, a tímto způsobem jsem uřídil stodvacetikilometrovou trasu domů," směje se současný majitel vozu.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

Dálnice

Nemyslíte, že místo toho dohadování se s vládou, kdo postavil jako dálnici, by bylo na místě řešit spíš to, proč se staví tak pomalu, proč stále není dokončená kompletní dálniční síť a proč třeba na řadě míst, kde dálnice jsou, jsou v dost bídném stavu? A když jsme u toho, jak se ANO v případné příš...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

České Budějovice: Země živitelka má letos podtitul Nová éra

16:21 České Budějovice: Země živitelka má letos podtitul Nová éra

V pořadí už 51. ročník výstavy Země živitelka s podtitulem Nová éra začíná 21. srpna 2025.