Tato setkání jsou součástí tzv. mapování kreativních odvětví, jemuž se od loňského podzimu věnuje zvláštní tým. Podle unikátní analýzy, kterou právě dokončil, působí na Olomoucku v tzv. kreativních odvětvích téměř 1500 firem, veřejných institucí, neziskových organizací a živnostníků.
Cílem mapování, které podporuje město i kraj, je získat informace o odvětvích, v nichž se vzájemně propojuje kultura, kreativita a ekonomika. Výsledkem bude unikátní soubor informací, nakolik se například umělecká řemesla, architektura, audiovizuální tvorba nebo vývoj softwaru podílejí na zaměstnanosti a ekonomickém rozvoji Olomoucka. Tuto analýzu pak může využít jak město Olomouc pro podporu podnikání a rozvoj turistiky, tak střední a vysoké školy při inovacích studijních oborů. „Zjištěné informace o počtu aktivních „kreativců“ i o jejich ekonomickém přínosu pro město a region poslouží k lepšímu porozumění potřebám daných odvětví a třeba také k lepší a cílenější podpoře aktivit, které ve městě vyvíjejí,“ vysvětlil smysl projektu pro město náměstek primátora Pavel Urbášek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV