Pro návštěvníky jakékoliv destinace, zvlášť zavítají-li tam poprvé, je často nejdůležitější první dojem. Ať už je to první setkání v hotelu, na čerpací stanici, na pokladně zoo nebo v městském informačním centru. Pokud se personál chová k návštěvníkovi přívětivě, pomůže a pochopí jeho potřeby, je téměř jisté, že takový turista bude o městě hovořit vždy pěkně. A to je nejlepší reklama.
Zdánlivě jasné pravidlo prvního kontaktu ale není zdaleka všem pracovníkům v oblasti turistického ruchu vlastní. Mělo by ale být standardem a pracovnice Městského informačního centra Liberec (MIC) jej splňují bezezbytku. Přesvědčily o tom i přísné kontrolory agentury CzechTourism, kteří navštívili Liberec letos v létě.
Tzv. mystery shopping začíná už na chodníku, kdy je hodnoceno umístění směrovek, označení a podobně. Kontroloři si při návštěvě všímají vyvěšené provozní doby či upravených výloh, ale dají i na první pocit a přívětivost prostředí. „Hodnotí se, za jak dlouho byli inspektoři obslouženi a jakým způsobem, zda nikdo z pracovníků nevyřizoval soukromé záležitosti a podobně,” popisuje vedoucí Městského informačního centra Liberec Pavlína Kuchtová.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: liberec.cz