Cílem města je vybudovat tento podchod pro pěší do konce letošního roku. Po získání stavebního povolení a vysoutěžení dodavatele by vlastní stavba měla trvat dva měsíce.
V současnosti musí pěší chodit riskantně podjezdem pro auta, který není dostatečně široký ani pro průjezd vozidel.Stávající dřevěný mostek před železničním náspem bude posazen na nové podpěry a bude natočen tak, aby na něj bylo možné napojit přístupovou rampu do stávajícího koryta a navázat na nový chodník vedený propustkem. Podchod bude osvětlený.
Připravuje se i rozšíření podjezdu pod tratí v Čejeticích
Náměstek Bouška také upozornil, že se intenzivně připravuje i rozšíření podjezdu pod železniční tratí na Koněvově ulici v Čejeticích. "To bude výhradně investice Správy dopravní železniční cesty. Mají to již kompletně připravené. Bude se tam rozšiřovat podchod, vzniknou dva pruhy pro automobily a dále i vyvýšený chodník pro pěší. Náklady se blíží k 30 milionům korun," řekl náměstek Bouška. Vyřeší se tak po mnoha letech jednání jeden z nejméně bezpečných podjezdů v Mladé Boleslavi. Přípravné práce by měly začínat během dubna a května roku 2018 a následně hlavní objem prací bude probíhat během celozávodní dovolené Škody Auto v témže roce.
Dlouhodobě se také jedná o nutnosti vyřešit zchátralé budovy na hlavním železničním nádraží v Mladé Boleslavi. Jednání o tom se vlečou už řadu let a stále není jasné, jaký úmysl mají s boleslavským nádražím České dráhy. "Je možné, že hlavní tah bude veden úplně jinou trasou, a úlohu hlavního nádraží by pak plnila stávající zastávka Mladá Boleslav - město. V každém případě ale tlačíme na SŽDC, aby řešili stav chátrajícího hlavního nádraží v našem městě. Do roku 2020 by mělo získat novou podobu, a my jako město se určitě připojíme s úpravou okolí, aby to do sebe všechno zapadalo a dávalo to smysl," uvedl náměstek Bouška.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV