Most: Počet žádostí o informace se v loňském roce zvýšil

18.03.2016 6:31 | Zprávy

Občané se již šestnáct let mohou obracet na orgány veřejné správy včetně mosteckého magistrátu s žádostí o poskytnutí informací, které se týkají chodu daného úřadu, obsahu smluv či rozsahu investic.

Most: Počet žádostí o informace se v loňském roce zvýšil
Foto: Lucie Bartoš
Popisek: Most

V převážné většině případů nejsou odpovědi na tyto žádosti zpoplat-ňovány, magistrát si účtuje jen náklady na pořízení fotokopií nebo digitálních nosičů. Pouze výjimečně pak přistupuje ke zpoplatnění žádosti, a to v případě, že zodpovězení daného dotazu je časově i technicky náročné. V loňském roce magistrát obdržel 40 žádostí a jejich počet tak ve srovnání s rokem 2014 zhruba o třetinu vzrostl.

Na vyřizování žádostí se dle jejich zaměření podílejí různé odbory magistrátu, při­čemž v některých případech se jimi díky rozsahu dané problematiky zabývají i dva či více odborů. Nejvíce, kon­krétně patnáct žádostí v loň­ském roce vyřídil odbor kan­celář primátora a tajemníka, následovaly odbor měst­ského majetku s devíti a od­bor investic a komunálního hospodářství se sedmi žá­dostmi.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

Pohotovost

Co uděláte proto, aby pohotovosti byly lidem dostupné? Obrovský problém vidím i v tom, že když na pohotovost jedete, čekáte tam třeba i půl dne. Je to problém u dospělých a podle mě ještě větší u dětí.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Kroměříž: Městské vížky z výšky

22:05 Kroměříž: Městské vížky z výšky

Nástěnný kalendář na rok 2026 představuje méně obvyklé a běžně nedostupné pohledy na dominanty města…