Přibližně 1400 m3 betonu použijí v pátek stavaři na nosnou konstrukci mostu u Bristolu v Olomouci. Celou konstrukci musí zvládnout vybetonovat za jeden den, most totiž není možné betonovat po částech, konstrukce musí tvořit jeden celek. „Práce odstartují už v šest hodin ráno. K mostu budou přijíždět domíchávací vozy jak od Bristolu, tak od Gorazdova náměstí, aby betonování probíhalo co nejrychleji z obou stran. Betonování bude probíhat od středu mostu směrem ke krajům. Akce se nemůže přerušit, beton musí být dokonale propojený a v konstrukci nesmí vzniknout žádná spára,“ popisuje plánovaný průběh stavební akce generální ředitel Povodí Moravy, s. p. Václav Gargulák. Povodí Moravy se zhotovitelem Silnice Group naplánovalo kontinuální betonáž na pátek vzhledem k předpovědi počasí a vyhovujícím klimatickým podmínkám. Rozhodnutí samotné padlo ve středu na základě vydané předpovědi.
Všechno musí proběhnout podle předem naplánovaného scénáře. Akci předcházelo náročné plánování. Připravena jsou i záložní řešení. „Dostat na stavbu během jednoho dne takové množství materiálu vyžaduje nejen pečlivé načasování, ale také logistické řešení, záložní plány a zkušenosti zhotovitele. Beton budou míchat dvě betonárny. V záloze bude připravena třetí. Beton musí být prováděný stejnou recepturou. Budou připravené záložní stroje, na stavbě bude pracovat dostatek zkušených lidí a střídat se budou ve dvou směnách. Naše firma má s podobnými akcemi bohaté zkušenosti,“ říká Jakub Vlk, vedoucí střediska HSV divize Speciální stavby ze společnosti SILNICE GROUP.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV