Oprava stávajícího mostu, který převádí silniční, tramvajový a pěší provoz přes řeku Bystřici bude spočívat v kompletním odstranění stávajících vrstev na nosné konstrukci, provedení nové izolace, nová bude i vozovka, kolejový svršek, chodníky a součástí bude také oprava zábradlí. Odborníci také provedou sanaci povrchů na spodní stavbě a podhledu.
Ačkoli byla předpokládaná hodnota veřejné zakázky téměř 26 milionů korun bez DPH, v soutěži se opět podařilo cenu snížit. Vítězná firma, IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc, a.s., nabídla provedení stavby za 21 a půl milionu korun bez DPH.
Zahájení stavebních prací je plánováno na konec března, hotovo by mělo být koncem října letošního roku. „I v tomto případě se nám podařilo pečlivě plánovat a koordinovat. Stavební práce proto proběhnou v době, kdy na trase mezi Žižkovým náměstím a hlavním nádražím nejezdí tramvaje kvůli tomu, že zde probíhají protipovodňová opatření a opravuje se velký most přes Moravu,“ uvedl investiční námětek Martin Major.
Na stejné trase už loni město opravilo most přes Mlýnský potok, a to také souběžně s probíhající přestavbou velkého mostu přes Moravu. Kvůli tomu je na této dopravní spojnici centra a hlavního nádraží až do první poloviny roku 2022 zcela minimální provoz.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV