„Propustnost křižovatky tř. Svobody X Aksamitova je dlouhodobým problémem. V rámci vzájemně koordinovaného úseku křižovatek v ulicích tř. Svobody a 17. listopadu totiž řadič této křižovatky nedokáže komunikovat s řadiči na ostatních křižovatkách. V obou směrech se tak před touto křižovatkou tvoří kolony a výjimkou nebývá ani úplně ucpaný úsek od křižovatky s Havlíčkovou ulicí,“ vysvětluje problémovou situaci náměstek primátora Aleš Jakubec. Řadič signalizačního světelného zařízení je v podstatě počítač, který celou křižovatku řídí. Při optimálním nastavení a koordinaci s okolními křižovatkami je pak například schopný vytvořit tzv. zelenou vlnu, díky čemuž může být provoz mnohem plynulejší.
Situaci kolem tržnice letos ještě zhoršila částečná uzavírka Velkomoravské ulice, kdy část objízdné trasy vede právě lokalitou u tržnice přes zmíněné křižovatky. S ohledem na plánované uzavření mostů na tř. Masarykova a Komenského kvůli realizaci protipovodňových opatření nelze ani v následujících letech čekat ulehčení dopravní situace.
„Rozhodli jsme se proto ještě letos investovat do výměny řadiče na křižovatce tř. Svobody X Aksamitova. Z oslovených firem, které dodávají řadiče schopné komunikovat s ostatními návaznými křižovatkami, jsme vybrali nejnižší cenovou nabídku, tedy za 980 tisíc korun,“ říká Aleš Jakubec. Nabídka zahrnuje zpracování nového dopravně závislého řízení do tří vzájemně koordinovaných křižovatek, úpravy dopravního řešení pro DPMO (podklad softwaru do palubních počítačů), osazení nového řadiče CROSS RS 4 a jeho připojení k dopravní ústředně pomocí GSM sítě a pracovištím MMOl, umožnění jeho dálkové správy a veškeré montážní práce.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV