Vedení města proto teď řeší hlavně bezpečnost a hledá praktická řešení k tomu, aby tento typ městské mobility fungoval v Olomouci pokud možno bez problémů. „Už delší dobu jednáme s provozovateli a nedávno jsme za jejich účasti absolvovali i jednání s městskou policií. Máme zájem na tom, aby služba fungovala ve prospěch uživatelů. Zároveň ale chceme předcházet špatným zkušenostem, které se objevily v jiných městech,“ vysvětlil smysl jednání náměstek primátora pro oblast smart city Matouš Pelikán.
Uživatelé elektrokoloběžek mohou podle platné legislativy jezdit pouze po silnicích nebo cyklostezkách. Vztahuje se na ně zákon o pozemních komunikacích a zákon o provozu na pozemních komunikacích. Určité procento lidí ale přesto, například kvůli pocitu vyššího bezpečí, danou legislativu nedodržuje. „Ze strany města bylo jasně řečeno, že městská policie nebude tolerovat nedovolenou jízdu po chodnících, tak jako ji netoleruje jízdním kolům,“ zdůraznil náměstek Matouš Pelikán.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV