Jako jeden z velkých problémů se od začátku roku ukazovaly narůstající počtu kamionů, jejichž řidiči v Olomouci navzdory pravidlům parkují a tráví povinné přestávky. Na několika místech ve městě vyrostly nelegální odstavné plochy, kde bylo možné potkat desítky kamionů, nejčastěji se zahraničními registračními značkami. Už v červnu začala cílená akce, která kombinuje intenzivní kontroly, represi a komunikaci s autodopravci. Policie a strážníci kontrolovali skoro dvě stovky parkujících kamionů. Výsledkem je snížení těchto případů až o sedmdesát procent. „Dosavadní výsledky mne naplňují mírným optimismem. Ve snaze omezit tento negativní jev budeme pokračovat, byť řešení má v rukou především stát. Nikoliv město, ale stát totiž musí zřídit dostatek regulérních odstavných ploch pro kamiony. My jsme rádi, že takový záměr teď stát avizoval a vycházíme mu vstříc tak, že máme i v územním plánu vytipované lokality, vhodné k takovému účelu,“ vysvětlil primátor Mirek Žbánek. Navíc se v poslední době ukazuje, že i některé obchodní firmy budou mít zájem vytvořit pro kamiony, které k nim zajíždějí, nějaká legální místa pro stání.
Město se snaží vyjednat s ministerstvem dopravy také další možnost omezení průjezdu tranzitní kamionové dopravy přes město. „Někteří řidiči, a opět to platí zejména o těch zahraničních, se vyhýbají dvěma mýtným branám tak, že si zkracují cestu a projíždějí městem přes Velkomoravskou a Brněnskou ulici. Tomu chceme zabránit, a podobně jako na Foerstrově ulici zde zakázat vjezd vozidel nad dvanáct tun. K takovému kroku ale potřebujeme souhlas ministerstva, o což se snažíme,“ řekl primátor Žbánek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV