Olomouc: Nové tramvaje pro novou trať

22.10.2012 7:26 | Zprávy

Letos v červnu začala v Olomouci oficiálně výstavba nové tramvajové trati, která dovede začátkem roku 2014 tramvaje až na Nové Sady. Klíčový projekt v oblasti olomoucké dopravní infrastruktury dále pokračuje nejen po stránce stavební, ale také dopravní a finanční.

Olomouc: Nové tramvaje pro novou trať
Foto: olomouc.cz
Popisek: Olomoucká radnice

Regionální rada Střední Morava schválila dotaci na nákup nových tramvajových souprav, potvrzení o této dotaci dnes převzal primátor města Olomouce Martin Novotný a vedení Dopravního podniku.

Pro provoz na nové tramvajové trati bylo třeba nakoupit několik nových vozů, aby bylo vůbec možné novou trať obsloužit. Výsledkem veřejné soutěže bylo na začátku července rozhodnutí o tom, že na nové trati budou jezdit dvoustranné soupravy VarioLF plus/o. S provozem obousměrných tramvajových souprav počítali architekti již při přípravě projektu, aby na konečné nemusela vznikat složitá smyčka, ale jen jednodušší kolejová spojka, což následně usnadní také protažení trati do dalších etap. Mimo to se pak rozhodovalo také o nákupu několika modernizovaných tramvajových souprav, které vyrazí na nynější větve tramvajové sítě olomoucké MHD.

ČTRNÁCT NOVÝCH VOZŮ PRO NOVOU TRAŤ

Dopravní podnik města Olomouce tedy do konce roku 2013 doplní stávající vozový park tramvají o nízkopodlažní vozidla, která pořídí v rámci projektu Obnova vozového parku tramvají za celkové náklady přes 370 milionů korun. Za 14 nových tramvají s možností výstupu na obě strany zaplatí DPMO částku 307,4 milionů korun, za 4 plně modernizované tramvaje pak dalších 63,9 milionů. Projekt spolufinancuje Evropská unie z Regionálního operačního programu Střední Morava dotací ve výši 75 %, tedy 272 milionů korun. Zbylých téměř sto milionů korun bude financováno z rozpočtu statutárního města Olomouce.

„Nákup tramvají je díky 75procentní dotaci velmi výhodný, a proto jsme se rozhodli touto cestou výrazně omladit vozový park dopravního podniku. Podíl moderních tramvají tak bude v Olomouci jeden z nejvyšších v České republice a doufám, že i cestující komfort naší MHD ocení,“ řekl první náměstek olomouckého primátora Ivo Vlach.

Vybraným dodavatelem čtrnácti nových nízkopodlažních tramvají je společnost Krnovské opravny a strojírny s.r.o. Nová vozidla typu oboustranná jednočlánková tramvaj VarioLF plus/o jsou určena pro zajištění provozu na nově budované trati na Nové Sady. Smluvní cena za jeden dodaný kus nové tramvaje je 21,9 milionu korun bez DPH, a tedy celkově 307,4 milionů korun bez DPH za kompletní dodávku.

Vybraným dodavatelem modernizovaných nízkopodlažních tramvají je společnost PRAGOIMEX a.s. Celkem budou dodána 4 vozidla typu VarioLFR. Tyto vozy umožní dopravnímu podniku navýšit počet tzv. garantovaných spojů v tramvajové dopravě, což ocení zejména rodiče s dětmi, senioři a handicapovaní cestující. Smluvní cena za 1 dodaný kus modernizované tramvaje je 15 980 000 Kč bez DPH, celkově tedy DPMO za celou dodávku zaplatí částku 63,9 milionu korun bez DPH.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: olomouc.cz

Mgr. Petr Hladík byl položen dotaz

elektromobilita

Proč zrovna neziskovky?V rozpočtu je tolik peněz,že znovu bude státní rozpočet podporovat neziskovky. Ano,ať podporuje,ale jenom ty charitativní apod.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Jihlava: Cesta k Zaječímu skoku bude bezpečnější

16:09 Jihlava: Cesta k Zaječímu skoku bude bezpečnější

U některých stromů budou odstraněny suché větve, žádný ale nebude pokácen úplně.