Nejen během letních prázdnin, ale v průběhu celého roku, kdy vyrážejí skupiny dětí na nejrůznější pobyty v přírodě, mohou čelit nejrůznějším situacím, od lesních či jiných požárů, povodní nebo i extrémním meteorologickým jevům, jako jsou přívalové deště nebo silný vítr. Právě pro tyto případy je ideální, pokud záchranné složky mají o akci dostatek informací ještě předtím, než vyrazí na místo. Pomůže jim mimo jiné přesně lokalizovat místo konání tábora nebo jiné akce, včas kontaktovat odpovědné osoby a zajistit rychlou a efektivní pomoc v případě ohrožení.
„Aplikace je provozovaná Hasičským záchranným sborem ČR a slouží k evidenci informací o pořádaných dětských táborech, školách v přírodě a obdobných akcích na daném území. Údaje zadané do této aplikace jsou využívány výhradně složkami integrovaného záchranného systému a to v případě přípravy nebo řešení mimořádných událostí,“ přiblížil náměstek pro IZS Jiří Osyka.
Aplikace je dostupná na webové adrese tabory.izscr.cz a pořadatelé akcí do ní zadají tyto údaje:
• název a popis tábora,
• přesná adresa včetně souřadnic (možno zadat i v mapě),
• termín konání,
• organizátor a hlavní vedoucí,
• kontakty na vedoucího a do místa konání,
• počet dětí a dospělých účastníků.
Aplikace nenahrazuje případnou povinnost pořadatele ohlásit tábor orgánům ochrany veřejného zdraví. Tuto povinnost mají všichni pořadatelé táborů delších než 5 dnů pro více než 30 dětí mladších 15 let. „Nicméně z důvodů výše uvedených velmi uvítáme, pokud využitím aplikace budou evidovány zejména menší akce nesplňující uvedenou povinnost, ale třeba i tábory a akce, na které se povinnost hlášení vztahuje,“ dodal Osyka.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV