„Výsledky hospodaření, přehled investic a změn ve firmách nás samozřejmě velmi zajímal, bedlivě sledujeme, jak se v praxi osvědčuje systémová změna řízení městských společností, kterou jsme provedli začátkem loňského roku,“ vysvětlil primátor Mirek Žbánek. Tehdy vsadilo nové vedení města na tzv. německý model řízení, který z představenstev firem odstranil politiky. „Na rozdíl od minulých vedení města jsme se na začátku volebního období rozhodla spolehnout na manažerské dovednosti profesionálů v čele firem. Proto jsme byli letos dvojnásob zvědaví na představení výsledků městských firem,“ dodal primátor Žbánek.
Olomoučané i návštěvníci města velmi často využívají služeb Dopravního podniku města Olomouce. Ten vloni provedl řadu investičních akci. Nejviditelnější z hlediska fungování přepravy jsou velké opravy tramvajových tratí, jako je dokončení kompletní opravy trati na křižovatce náměstí Národních hrdinů nebo pokračování výměny trakčního kabelového napájení měnírna Střed.
DPMO má také novou vrátnici na odstavné ploše autobusů a lidé mohou využívat nově zrekonstruovanou pokladnu v areálu podniku. DPMO dokázal ušetřit ve spotřebě nafty, energií, službách i osobních nákladech, naopak překročil náklady v opravách a údržbě. V Olomouci byla vloni zavedena i bezplatná přeprava seniorů od 65 let. Celkové hospodaření společnosti Dopravní podnik města Olomouce, a.s. skončilo v roce 2019 ztrátou ve výši 10,5 milionu korun. Nejvyšší podíl na vyšších nákladech oproti plánu má dodatečné vytvoření finanční rezervy na budoucí opravy tratí ve výši 37 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV