„Start nám bohužel ovlivnila první vlna pandemie. Ovšem čísla ukazují, že zájem měl vzrůstající tendenci. Těšil mě pohled na každého opavského cyklistu, který se na půjčeném kole po našem městě pohyboval,“ poznamenává náměstek primátora Michal Jedlička. Přestože služba měla skončit v listopadu, kola mohli lidé na základě domluvy s firmou využívat až do poloviny prosince. Celkem bylo uskutečněno na 40 tisíc výpůjček, z nichž 92 % bylo díky městu zdarma. Lidé najezdili přes 52 tisíc kilometrů.
Zajímavostí jistě je, že počet výpůjček nesnižovalo horší počasí. Do pedálů cyklisté šlapali každý den. Nejvíce vytížená byla v odpoledních a večerních hodinách. Nebylo výjimkou, že jejich pohyb byl zaznamenán také v průběhu hluboké noci. Absolutně nejvyšší čísla výpůjček vykazují měsíce květen až říjen, kdy na pomyslném prvním místě se umístil měsíc září s téměř osmi tisíci půjčenými bicykly. V tomto měsíci zvítězil také den s nejvyšším počtem bikesharingů – stala se jím středa 23. září, během níž se všechna kola protočila 5,4krát. K dispozici bylo 32 stanic, kde si mohli lidé kolo půjčit i vrátit. Těmi nejoblíbenějšími místy, kam si zájemci pro dopravní prostředek přicházeli, byly u nádraží Opava východ, u obchodního centra Breda, v blízkosti Ptačího vrchu či u Hlásky. Stejná místa volili rovněž nejčastěji pro zaparkování.
„Získali jsme mnoho zajímavých dat, která nyní budeme vyhodnocovat,“ dodává Michal Jedlička s tím, že se službou pro letošní rok počítá také městský rozpočet. O jejím znovuspuštění vás samozřejmě budeme informovat.
autor: PV