Orlová: 5 tisíc hodin a 920 tun

02.03.2019 10:41

Lidé pracující pro orlovskou městskou společnost SMO strávili v této zimní sezóně čištěním cest od sněhu a úpravou chodníků rekordních pět tisíc hodin. To je zhruba dvojnásobek proti zimě 2017/18.

Orlová: 5 tisíc hodin a 920 tun
Foto: Daniela Černá
Popisek: Centrum města Orlová

„Mechanismy jsme měli v provozu skoro 860 hodin a použito bylo 920 tun posypových materiálů, což je o 211 tun více než v předchozí sezóně,“ uvedl ředitel SMO Jaroslav Vaněk. Největší nápor lidé i technika zažili v lednu. Zaměstnanci SMO byli na nohou zhruba 1840 hodin. Přivolané posily, které SMO doplňuje z řad nezaměstnaných, odpracovaly jen o 100 hodin méně. Během 31 lednových dnů tak lidé strávili na ulicích Orlové více než 3 500 hodin.

Podle Richarda Kočího, manažera komunálních služeb SMO je to nejvíce za poslední tři zimy. „Rozdíl proti lednu 2017 je přes 600 hodin, proti lednu 2018 dokonce 2 400 hodin. V práci bylo dohromady zhruba 54 lidí, počítáno i s dispečery,“ upřesnil.

SMO zhodnotilo zimní údržbu od listopadu do konce ledna v každém roce. Ve všech ukazatelích je poslední sezóna nejsilnější. Uklízeno bylo 124 kilometrů komunikací a 60 kilometrů chodníků. Páteřní trasy Orlovou, které musí SMO zprůjezdnit jako první kvůli sanitkám, hasičům, zásobování a hromadné dopravě mají v součtu asi 32 kilometrů, dalších cest je 92 kilometrů.

„Pracujeme podle takzvaného operačního plánu zimní údržby. To znamená, že musíme zajistit hlavní trasy a pak postupujeme od důležitých až k významově okrajovým cestám,“ vysvětlil R. Kočí fakt, že zdaleka nejvíce hodin tráví SMO na nejfrekventovanějších komunikacích.

Lidé si letos v zimě nejvíce stěžovali, že jim firma nevyhověla v přednostním úklidu a společnost také řešila opakované potíže v části města V. etapa. Parkující vozidla tam tradičně blokují noční i brzký ranní průjezd techniky, a lidé tak mají pocit, že se na jejich cesty a chodníky nikdo nepodíval. Jednalo se především o ulice F. S. Tůmy, K. Dvořáčka, Dětmarovická, Adamusova a Na Výsluní.

Pro zimní údržbu využívá SMO 9 sypačů a traktorů. Další techniku případně najímá u menších místních firem.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bruntál: Stavba opěrné zdi pod autobusovým stanovištěm je prakticky dokončena

22:09 Bruntál: Stavba opěrné zdi pod autobusovým stanovištěm je prakticky dokončena

Práce na rekonstrukci autobusového stanoviště pod Společenským domem se blíží k svému završení, auto…