Nicméně impulzem k této diskuzi se stala novela školského zákona, kdy dochází k několika podstatným změnám v oblasti právě předškolního vzdělávání. Město je povinno zajistit docházku předškoláků a dále přednostně přijímat děti čtyřleté, v příštím roce tříleté a v roce 2020 dvouleté. Tento zákon se vztahuje pouze na mateřské školy, u kterých je zřizovatelem město. Do systému tak nebyly zahrnuty mateřské školy, které jsou podnikatelskými subjekty podnikajícími na území města a mají formu společností s ručením omezeným. Pokud tedy má město povinnost zajistit všem orlovským dětem místa v mateřských školách, za podmínek, které nám ukládá tento školský zákon, pak stávající systém, kdy vedle sebe existují mateřské školy „městské“ a mateřské školy „soukromé“ není zcela optimální.
Podstatným argumentem je pro nás však také fakt, že stát přispívá na jedno dítě, které dochází do „městské“ mateřské školy částkou, která by měla v letošním roce dosáhnout 9.500 Kč na jedno dítě. Na dítě, které dochází do „soukromé“ mateřské školy, stát nepřispívá. V rámci financí, které dostáváme od státu, tyto děti pro stát jakoby neexistovaly. Ročně tak přicházíme na příjmech o cca 2,5 milionu korun a od roku 2012, kdy nastala změna financování, přišlo město o částku cca 14 milionů korun.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV