Začátkem dubna se v prostředcích městské hromadné dopravy objevili první asistenti přepravy. Smyslem jejich činnosti je zajistit zlepšení tarifní kázně, to znamená jízdy s platnou jízdenkou, a také čistoty a bezpečnosti v dopravních prostředcích. V prvním sledu začali asistenti spolu s hlídkami městské policie plnit své úkoly na linkách 33, 48, 21 a 11. Jejich nasazení vyvolalo rozdílné reakce. Zatímco pracovníci Dopravního podniku Ostrava (DPO) a cestující veřejnost si jejich přítomnost v dopravních prostředcích MHD pochvalují, zejména ze strany zástupců romského etnika se zvedla vlna kritiky. Rozhodně se proti ní ohradil radní pro dopravu Lukáš Semerák.
„Není vinou vedení města ani DPO, že se většina tzv. černých pasažérů rekrutuje z tzv. romské menšiny. Kategoricky odmítám tvrzení, že zavedení asistentů přepravy je diskriminační vůči této menšině či dokonce přímo proti ní zaměřené. Dodržování přepravního řádu a tarifní kázně vyžaduje DPO u všech cestujících,“ uvedl Semerák v tiskovém prohlášení. Jak zdůraznil, zavádění asistentů přepravy bude pokračovat. Cílem je vyškolit a podle potřeby nasadit čtyřicet až padesát asistentů. Zatím je jich šest.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV