Třetí ročník HRka, konference s reálnými případovými studiemi zaměřenými na personalistiku a vedení lidí, pořádala společnost eventy. Své poznatky i know-how účastníkům předalo 11 řečníků, nechyběla prezentace 27 vystavovatelů.
„HRko je postaveno na případových studiích globálních i regionálních firem, které ukazují, jak a kam se může práce nejen personalistů, ale v podstatě všech lidí v organizacích, posouvat. Studie jsou zaměřeny na budování firemní kultury, motivaci zaměstnanců využít vlastní potenciál, benefity, on-line nástroje,“ říká Jiří Kratochvíl z organizačního týmu. Výstupy HRka zřetelně ukazují, že budoucnost patří samostatným týmům, přebírání zodpovědnosti zaměstnanců za výsledky firem a budování důvěry v podnicích.
Na celodenní akci se také představily společnosti zaměřené na různá odvětví práce s lidskými zdroji, zaměstnanecké benefity, vzdělávání a další personalistická řešení. Konferenci, kterou pořadatelé posouvají na úroveň HR party, moderoval Tomáš Verner, olympionik a mistr Evropy v krasobruslení.
Jak funguje Firma bez šéfa referovali Libor Zemánek a Alexandra Hubáčková (Hanácká slévárna). „Když chcete měnit firmu, musí se zapojit každý. Když jsme to dokázali s dělníky, není důvod to nedokázat s někým jiným,“ uvedl kromě jiného L. Zemánek.
Veronika Fiurášková (VYNCKE) vystoupila s případovou studií týkající se budování výjimečné firemní kultury. O motivaci a maličkostech, které bývají zásadní, mluvili Libor Pyskatý a Petra Šarochová (McDonald´s), osobnostní diagnostiku a efektivní nábor představili Petr Palát (DAP Services) a Hana Gavlasová (MSID). Co přináší a kolik firmu stojí Neomezená dovolená jako benefit, prozradily Andrea Najvárková a Hana Březinová (ARTIN), jak lze vychovat interní techniky kvality sdělili Jaroslav Rejcha a Kateřina Švajdlerová (SKF Lubrication systems). Gabriela Šimšová (Coca-Cola) ukázala, jak firma se zaměstnanci pracuje v Trainee Programu, co funguje a co se nevyplácí.
Účastníci hodnotili letošní HRko velmi pozitivně. Podle Štěpána Bartyzala (Český Trh Práce) se akce posunula do konferenčního nebe. Za nejcennější považují příchozí možnost seznámit se se skutečnými příběhy firem, vyslechnout si, co vedlo k úspěchu a co se naopak nezdařilo, diskutovat se spíkry. „Tohle není tradiční konference. Já nejsem tradiční moderátor a vy přeci nejste standardní ejčáristi,“ uvedl setkání moderující T. Verner.
Další ročník HRka se uskuteční 15. října 2020 v Ostravě. „Do jiného města se nechystáme. Ostrava má velký potenciál přitáhnout lidi z celé republiky, což se ostatně, nejen na HRku, každoročně potvrzuje,“ uzavírá P. Juříček.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV