Zjištěna nebyla žádná závažná pochybení, naopak, zařízení za kvalitu poskytované péče získalo 43 z celkově možných 45 bodů. Bez ohledu na to město Ostrava jako zřizovatel domova zavádí opatření, která by měla zamezit jakémukoliv případnému porušování práv klientů nebo snižování jejich důstojnosti, a další chystá.
Od 2. prosince má ředitel domova Radek Baran každé pondělí v době od 14.30 do 16.30 hodin vyhrazený čas pro klienty, jejich blízké i zaměstnance pro řešení jejich námětů, problémů nebo stížností. Hned první možný termín využili pro setkání s ředitelem Baranem tři zaměstnanci zařízení. Od přelomu listopadu a prosince je pro klienty, jejich rodinné příslušníky a zaměstnance domova k dispozici nově i psycholog. Jeho poradna bude v domově fungovat až do února příštího roku třikrát týdně vždy v úterý, ve středu a ve čtvrtek. Případné problémy bude pomáhat řešit průběžně, na závěr pak připraví zprávu, v níž navrhne další opatření. Pokud se jeho působení v domově osvědčí, město zváží prodloužení této služby.
V domově se v nejbližších dnech zvýší počet schránek důvěry, do nichž mohou klienti i zaměstnanci vkládat své připomínky i anonymně. Od července v domově platí přehlednější a striktnější etický kodex. Zvýšila se také intenzita interních křížových kontrol z jedné až na tři kontroly měsíčně, které probíhají bez ohlášení, a to i ve večerních hodinách a o víkendech. Po dohodě ukončily pracovní poměr v domově pečovatelka 1. pobytového patra budovy D1 a vedoucí sociálně zdravotního útvaru.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV