Do modernizace vozového parku hodlá dopravní podnik Ostrava investovat do roku 2020 více než miliardu korun, přičemž až 85 procent pokryjí dotace z evropských fondů. „Za tuto částku nakoupíme klasické trolejbusy, parciální trolejbusy, elektrobusy a autobusy na CNG – stlačený zemní plyn. Vím, že posledně jmenované také vypouštějí do ovzduší zplodiny, avšak v menší míře než dieselové autobusy. Proto jsou považovány za nízkoemisní,“ potvrdil předseda představenstva DPO Daniel Morys. V roce 2020 by tak v DPO měly zcela skončit autobusy na naftu. Pár desítek těchto autobusů si dopravní podnik ponechá jako rezervu pro mimořádné situace. V současné době na linkách jezdí 183 autobusů s dieselovými motory.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV