Ostrava: Naftové autobusy skončí do tří let

07.02.2017 7:32

Dopravní podnik Ostrava postupně modernizuje vozový park tak, aby v roce 2020 přestaly jezdit autobusy na naftu, které nejvíce zatěžují životní prostředí zplodinami. Nahradí je elektrobusy, autobusy na CNG a parciální trolejbusy, které mají baterii, takže mohou jezdit i mimo komunikace s trolejemi.

Ostrava: Naftové autobusy skončí do tří let
Foto: Ostrava.cz
Popisek: Ostrava

Do modernizace vozového parku hodlá dopravní podnik Ostrava investovat do roku 2020 více než miliardu korun, přičemž až 85 procent pokryjí dotace z evropských fondů. „Za tuto částku nakoupíme klasické trolejbusy, parciální trolejbusy, elektrobusy a autobusy na CNG – stlačený zemní plyn. Vím, že posledně jmenované také vypouštějí do ovzduší zplodiny, avšak v menší míře než dieselové autobusy. Proto jsou považovány za nízkoemisní,“ potvrdil předseda představenstva DPO Daniel Morys. V roce 2020 by tak v DPO měly zcela skončit autobusy na naftu. Pár desítek těchto autobusů si dopravní podnik ponechá jako rezervu pro mimořádné situace. V současné době na linkách jezdí 183 autobusů s dieselovými motory.

"Snažíme se zlepšit ovzduší v Ostravě a jedním z důležitých kroků je ekologizace MHD. V rámci ekologizace dopravy používá ostravský dopravní podnik 105 autobusů na CNG. V současné době má dopravní podnik 71 % ekologických dopravních prostředků a do šesti let se dostane na 95% hranici. Přispějí k tomu nově pořizované tramvaje, elektrobusy a trolejbusy,“ řekla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Za revoluční řešení považuje Daniel Morys parciální trolejbusy. Protože mají baterii, mohou jezdit i po silnicích, na kterých nejsou troleje. „Díky nim zefektivníme zpočátku dvě linky, počítáme však, že jich nakupíme deset až dvanáct,“ uvedl Morys. První dva elektrobusy s průběžným dobíjením budou v roce 2018 nasazeny na trasu vedoucí přes Svinov do Klimkovic. Do konce roku 2020 by jich v Ostravě mělo jezdit 40.

DPO zveřejnil také výsledky prosincového průzkumu veřejného mínění. 88 procent z osmi set oslovených respondentů doporučuje v Ostravě používat městskou hromadnou dopravu. Oslovení lidé pozitivně vnímali sloučení tarifních zón do jedné a možnost platby jízdného kartou. Jako plus také vidí uvádění informací na zastávkách a přímo ve vozech. 66 procent oslovených souhlasilo se záměrem postavit novou tramvajovou trať v Porubě. Respondenti negativně hodnotili bezpečnost a čistotu. „Vnímáme to. Proto zavádíme do našich vozů kamery a připravujeme další opatření ke zvýšení bezpečnosti. Čistota se průběžně zlepšuje. Také jsme zaznamenali stížnosti na větší počet přestupů. I tímto problémem se budeme zabývat,“ slíbil Daniel Morys. 

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ing. Taťána Malá byl položen dotaz

znásilnění

Dobrý den, prý pro novou definici znásilnění hlasovalo 169 poslanců. A co ten zbytek? To byl někdo proti? Zajímalo by mě kdo. A ještě víc by mě zajímalo, jak to bude vypadat v praxi. Jak bude oběť prokazovat, že říkala ne? A zvyšují se s novelou i tresty za znásilnění, protože když občas slyším o ně...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Znojmo: Jedinečný svátek vína se blíží

22:08 Znojmo: Jedinečný svátek vína se blíží

Festival vína VOC Znojmo, jedinečný svátek vína, vinařů a všech příznivců vinného moku, máme už témě…