Parkovací dům bude disponovat zhruba třemi stovkami míst, jeho přízemí zaplní obchody, prostory pro služby i gastronomii. Organizátorem užší jednofázové soutěže na novostavbu parkovacího domu je Městský ateliér prostorového plánování a architektury.
„Proluku chceme zastavět kvalitním městsky vypadajícím domem, to je očekávání, které od soutěže máme. Uvolníme si tím veřejný prostor v okolních ulicích a plochách před významnými budovami, odkud stáhneme auta do krytých stání. Zároveň tak získáme významné kapacity pro budoucí zástavbu na Masarykově náměstí. Do soutěže vyzveme tři účastníky přímo, další tři vybere soutěžní porota na základě předložených portfolií. Žádosti o účast v soutěži včetně portfolia může podat neomezený počet zájemců, a to do konce července. Vítěze bychom měli znát v lednu 2021," uvedla resortní náměstkyně Zuzana Bajgarová.
K podání návrhu město přímo vyzve tři kanceláře. Budou to A69 – architekti, Atelier bod architekti a Architekti Hrůša & spol., Ateliér Brno. V srpnu rozhodne rada města o snížení počtu účastníků. Na odevzdání návrhů bude mít šest vybraných soutěžících čas do 20. listopadu 2020. Odevzdané návrhy město odprezentuje příští rok v únoru.
Soutěžní zadání reflektuje požadavky památkové péče. Svou vnější podobou má nový parkovací dům respektovat umístění v historickém centru, a zvláště pak sousedství s architektonicky významnými stavbami, jimiž jsou obchodní dům Horník (dříve OD Bachner světového architekta Ericha Mendelsohna) či katedrála Božského Spasitele. Výškově má navázat na ostatní budovy a má mít městskou pohledovou fasádu. Dům by neměl narušit střešní krajinu centrálního obvodu, aby zůstal zachován zajímavý vzhled této části města s katedrálou často fotografovanou z ptačí perspektivy.
Město si v soutěžním zadání vymínilo, že v přízemí parkovacího domu budou prostory pro občanskou vybavenost, tedy služby, obchody či stravování. Součástí objektu budou veřejné toalety. Parkovací dům bude určen pro vozidla s klasickým i alternativním pohonem, přičemž stání budou navržena tak, aby umožnila komfortní zaparkování i větších osobních aut. Součástí objektu budou místa pro dobíjení elektrovozidel. Jejich počet může postupně narůst na základě poptávky. V přízemí by měl vzniknout také prostor pro bezpečné uzamčení jízdních kol.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV