Ostrava: Regulace reklamního smogu musí kvůli aktuální situaci počkat

03.04.2020 10:44 | Zprávy

Ostravští podnikatelé měli do konce letošního roku obnovit reklamní označení svých provozoven, či odstranit nevhodnou reklamu. V současné nelehké době ale potřebují pomoci všemi možnými prostředky, a proto rada města rozhodla o posunutí této povinnosti podle "Nařízení o regulaci reklamního smogu ve městě Ostrava" o rok.

Ostrava: Regulace reklamního smogu musí kvůli aktuální situaci počkat
Foto: Ostrava.cz
Popisek: Ostrava

Rada města tak schválila přechodné ustanovení tohoto Nařízení, kterým podnikatelům posunuje termín pro odstranění nevhodné reklamy na svých provozovnách o 1 rok – z původního 31. 12. 2020 na 31. 12. 2021. Plánuje se také stejné prodloužení termínu o 1 rok pro podání žádostí v rámci dotačního programu na Podporu obnovy reklamního označení provozoven. Těmito kroky vedení města doplňuje sérii opatření, kterými chce podpořit podnikatele, jimž byla v důsledku krizových opatření vlády kvůli výskytu COVID-19 znemožněna jejich obchodní činnost.

„V rámci aktuálního řešení komplexní pomoci místním podnikatelům je nyní nesmysl, abychom je zatěžovali regulací reklamního smogu, která si s sebou nese také jisté finanční náklady. Přispět k ekonomické stabilitě našich podnikatelů je teď pro nás prioritou,“ říká náměstkyně primátora Zuzana Bajgarová a dodává: „to ale neznamená, že přestaneme reklamní smog řešit úplně.“

Posun termínu na výměnu nežádoucí reklamy totiž neplatí pro veřejný prostor jako takový a město ve spolupráci s jednotlivými obvody, městskými a kulturními organizacemi bude nadále pracovat na odstranění nežádoucích reklamních nosičů, které veřejný prostor degradují. Jedná se například o lavičky, bannery, polepy a plachty na mobiliáři, stožárech, mostních konstrukcích a sloupech.

Problematikou vizuálního smogu ve městě se zabývá projekt „OSTRAVA 360° – Kvalitní venkovní reklama ze všech úhlů“, jehož cílem je kultivace veřejného prostoru a zamezení šíření nevkusné a často také ilegální reklamy v Ostravě. Více ZDE, kde je ke stažení také plné znění Nařízení o regulaci reklamního smogu s přechodným ustanovením.

Posun termínu pro obnovu reklamního označení provozovny v rámci regulace reklamního smogu jen doplňuje balíček finanční výpomoci, který město pro podnikatele připravilo. Cílí na akutní podporu a alespoň částečné řešení existenčních problémů menších podnikatelů, kteří mají provozovnu na území města Ostravy.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

Evropská unie si z našich peněz dělá bankomat

Souhlasím s tím, co tvrdíte, bohužel situace u nás je podle mě stejná. Stát podle mě není dobrý hospodář a nač u nás potřebujeme tolik politiků za takové peníze? Vždyť o řadě z vás není ani slyšet a řada z vás si práce poslance plete s cestovkou. Nebo to tak podle vás není?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Pardubice: Zelená brána se dočká důkladné obnovy

11:17 Pardubice: Zelená brána se dočká důkladné obnovy

Jedna z nejvýraznějších dominant města, historická Zelená brána, prochází náročnou a velmi pečlivou …