Ostrava: Sdílená kola bude opět provozovat Nextbike

28.11.2019 13:02 | Zprávy

Ostrava vyhlásila v říjnu veřejnou zakázku na provozování sdílených kol pro rok 2020. Soutěže se zúčastnili dva zájemci, Rekola a Nextbike. Vítězem se stala společnost Nextbike, protože podala ekonomicky výhodnější nabídku. V Ostravě tak zůstává stejný městem podporovaný dodavatel systému jako vloni.

Ostrava: Sdílená kola bude opět provozovat Nextbike
Foto: ostrava.cz
Popisek: Ostravská radnice

Nově bude data o provozu bikesharingu využívat Dopravní podnik Ostrava, aby zapojil službu do systému veřejné dopravy. Další novinkou bude takzvaný Interactive Voice Response, telefonický robot pro zapůjčení kola pro ty, kteří nemají chytrý telefon nebo připojení k internetu.

Nabídky obou zájemců se lišily ve výši doplatku, kterým bude město přispívat na každou jednotlivou zápůjčku kola. Společnost Nextbike podala nabídkovou cenu 8 korun a 16 haléřů, u společnosti Rekola to byla částka 9 korun, 99 haléřů.

„Když jsme zaváděli bikesharing v roce 2018, ani nás nenapadlo, že bude o půjčování kol tak obrovský zájem. Byl to takový náš městský inkubátor. V Ostravě bylo nejprve pár růžových kol společnosti Rekola, a jen v centru města. Poskytli jsme zázemí a stojany. Postupně se počet kol rozšiřoval a s ním také zájem o jejich půjčování. Pro rok 2019 jsme šli cestou koncese a ve veřejné zakázce vybrali provozovatele bikesharingu tak, abychom přispěli na každou zápůjčku a službě zajistili životaschopnost na celém území města. Měli jsme nakonec provozovatele dva, Rekola zůstala v centru, Nextbike s podporou města působí v celém městě. A když jsme se rozhodovali, zda podporovat z městského rozpočtu bikesharing i pro příští rok, zvažovali jsme opravdu dlouho. Nakonec jsme vyhlásili soutěž na provozovatele systému na jeden rok. Nicméně, naším cílem je, aby se provozovatelé sdílených kol v Ostravě uživili v budoucnu již sami, bez veřejných peněz," uvedla náměstkyně primátora pro životní prostředí Kateřina Šebestová.

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Renáta Zajíčková byl položen dotaz

Proč není veřejnou informací rozhodnutí ministerstva o zrušení nějaké VŠ?

Podle mě by to mělo být veřejné. Jde třeba o soukromou Vysokou školu aplikovaného práva. Nemohl byste třeba vy zjistit a říci, proč byla uzavřena? Shodou okolností tam totiž studovali i někteří politici, kteří se zrovna nemají k tomu, uveřejnit svou bakalářskou práci. Ostatně neměla by ta být veřejn...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:
Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Břeclav: Na trase obchvatu začínají pracovat archeologové

22:05 Břeclav: Na trase obchvatu začínají pracovat archeologové

Ředitelství silnic a dálnic zahájilo na stavbě budoucího obchvatu Břeclavi přípravné práce a záchran…