Lávka je součástí nově vybudované cyklostezky vedoucí z pravého břehu řeky Ostravice směrem k Velkému světu techniky a její vzhled pro město navrhl architekt Josef Pleskot.
„Lávka se skládá ze dvou částí a bude instalována pomocí jeřábu, který vždy jednu část lávky zdvihne a přesune na místo uložení. Po odložení lávky na pomocné konstrukce, kontrole geodetem a případných úpravách polohy lávky je vyvěšena ze závěsu. Následuje montáž lan pro zavěšení lávky, spolu s pracemi, které jsou nutné pro dynamickou zátěžovou zkoušku. Ta je plánována na 20. prosince. Po jejím vyhodnocení dojde k dopnutí závěsných lan, nastavení tlumičů a osazení mostních závěr na krajních opěrách. Práce na místě budou probíhat po oba víkendové dny, tedy i v neděli 11. prosince,“ popsala detailní postup instalace lávky náměstkyně primátora Kateřina Šebestová.
K dokončení lávky je nutné aplikovat pochozí vrstvu a poté osadit výplně zábradlí. Podmínkou aplikace stěrky je zcela suchý a bezprašný povrch lávky, minimálně teplota podkladu 10 stupňů Celsia a zároveň specifická vlhkost. Vzhledem k těmto skutečnostem a současným klimatickým podmínkám lze proto předpokládat posun termínu otevření stavby veřejnosti.
Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV




