Písek: Město chce regulovat reklamu v památkové zóně a v jejím okolí

11.01.2020 21:18

Rada města schválila text příručky, nazvané Pokyny upravující umisťování reklamních a informačních zařízení.

Písek: Město chce regulovat reklamu v památkové zóně a v jejím okolí
Foto: mesto-pisek.cz
Popisek: Písek

Příručka připomínkovaná městským architektem, úřadem památkové péče i komisí pro urbanismus by měla být vodítkem pro vlastníky a uživatele nemovitostí při využívání a instalaci reklamních prvků a označování provozoven v Městské památkové zóně Písek a v jejím těsném sousedství. Město koncem ledna zajistí distribuci čtyřicetistránkového obrázkového manuálu v nákladu 200 kusů majitelům objektů a podnikatelům, jejichž provozoven se materiál týká. Ostatní si jej budou moci stáhnout z webových stránek.

„Zpracováním zásad město zahajuje proces očištění historického centra od nepovolené, nevkusné či jinak nevhodné reklamy,“ říká místostarostka a architektka Petra Trambová, která se na přípravě příručky rovněž podílela. „Reklamu na svém území regulují i jiná města a dle zkušeností se tak dá docílit přívětivějšího vzhledu a celkového zkvalitnění veřejných prostor. Dokument by měl být jakýmsi manuálem, jak přistupovat k instalaci reklamních a informačních poutačů v píseckých ulicích a na fasádách domů.“

Pravidla vstoupí v platnost v dubnu letošního roku. Pro většinu majitelů nebo provozovatelů objektů v centru města, jejichž reklama respektuje ráz budov a jejich okolí, se prakticky nic nezmění. Pokud majitel či provozovatel ustoupí od nevkusných křiklavých prvků a zvolí doporučovaný design, poplynou mu z toho i určité výhody. „Chceme samozřejmě k dodržování zásad motivovat, a proto každý, kdo svou provozovnu, respektive reklamní a informační prvky na ní a kolem ní, upraví dle manuálu, bude mít například nárok na zábor veřejného prostranství před provozovnou zdarma,“ dodává Petra Trambová. Pokud se budou majitelé či nájemci provozoven zásadami řídit, z historického centra zmizí například křiklavé celopolepy výloh, tržnicový způsob výstavy zboží, bariéry bránící chůzi po chodníku, nejrůznější vizuální smog barevných poutačů, plakátů, polepů, převěsů a blikajících světel.

„Tak jako jinde i tady platí, že méně může znamenat více. Křiklavá reklama dnes už nikoho nepřiláká, naopak čistý design respektující okolí vzbudí zvědavost a uznání. Písek je krásné město a rozhodně si nezaslouží, aby se jeho atraktivita vytrácela pod nánosem nevkusu,“ dodává Petra Trambová.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Jaroslav Bžoch byl položen dotaz

migrační pakt

Nepřijde vám divné, že se o migračním paktu hlasovalo těsně před volbami? A bude tedy ještě po volbách něco změnit nebo je to už hotová věc? Taky by mě zajímalo, nakolik se nás týká, protože Rakušan tvrdí, že tu máme uprchlíky z Ukrajiny, takže nebudeme muset přijímat další ani se nebudeme muset vyp...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Bohumín letos vrátí nájemníkům rekordní sumu na přeplatcích

22:09 Bohumín letos vrátí nájemníkům rekordní sumu na přeplatcích

Dobrá zpráva pro peněženky téměř čtyř tisíc nájemníků městských bytů. Radnice jim vrátí rekordní pře…