Plzeň: Do Radčic, Malesic a Křimic budou od září jezdit nově trolejbusy

24.08.2021 9:35 | Zprávy
autor: PV

Po loňských úspěšných zkouškách na lince č. 19 město Plzeň zavádí pravidelné spojení do Křimic a Malesic bateriovými trolejbusy.

Plzeň: Do Radčic, Malesic a Křimic budou od září jezdit nově trolejbusy
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

Trolejbusová linka číslo 11 se prodlouží a plně nahradí stávající autobusovou linku číslo 35 z centra města do Radčic, Křimic a Malesic. Díky tomu bude možné ušetřit vypravovaná vozidla MHD, zkrátit interval mezi spoji o víkendových dnech do Radčic, Křimic a Malesic a také mírně doplnit večerní počet spojů k Ústřednímu hřbitovu pro obsluhu nových bytových domů. První trolejbusy vyjedou na prodlouženou linku číslo 11 ve středu 1. září 2021.

Již v první polovině loňského roku prověřovaly Plzeňské městské dopravní podniky možnost využít bateriové (tzv. parciální) trolejbusy pro obsluhu okrajových částí na východě města. Tato vozidla spojují výhody trolejbusové a bateriové technologie. Záložní bateriový zdroj umožňuje plnohodnotný pohyb při výpadku napájení či objíždění překážky. Kapacita baterií vystačí i na obsluhu například okrajových částí města nebo jeho nejbližšího okolí, kam by nebylo rentabilní budovat trolejové vedení. Z Plzně již jezdí bateriové trolejbusy například do Letkova.

Jak ukázal loňský zkušební provoz, bateriové trolejbusy dlouhou trať do Křimic a Malesic zvládaly i v zimním provozu, lze tedy zahájit provoz pravidelné linky. „S prodloužením trolejbusové linky 11 do Radčic, Křimic a Malesic počítáme od září. Rozšíříme tak stávající síť trolejbusových linek v Plzni a zkrátíme interval pro spojení z centra města do městských obvodů 5, 7 a 9. Například pro Malesice a Křimice se o víkendech zkrátí z 90 minut na 60,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Michal Vozobule a dodal: „Úspory vzniklé prodloužením trolejbusové linky číslo 11 poslouží kromě víkendového posílení i k přidání spojů na Ústřední hřbitov podle požadavků občanů. Dojde k úspoře více než 100 tisíc litrů nafty za rok, 30 tisíc kilometrů dopravního výkonu a jednoho vozidla se dvěma směnami řidičů. Významný je také přínos pro životní prostředí – do ovzduší se dostane o 296 tun oxidu uhličitého ročně méně.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Ing. Vojtěch Munzar byl položen dotaz

Šedá ekonomika

Jak jste s šedou ekonomikou bojovali vy nebo to nepovažujete za něco, co je třeba řešit? A k tomu komplikování života podnikatelů, nemyslíte, že hlavně pro ty menší podnikatele byla dost rána pod pás, když jste jim zrovna Vy zvýšili odvody, a to dost drasticky? Podpoříte teď ANO, které je chce sníži...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Plzeň 1: Kam poputují veřejné peníze, opět rozhodnou občané

11:17 Plzeň 1: Kam poputují veřejné peníze, opět rozhodnou občané

První plzeňský obvod spouští druhý ročník tzv. participativního rozpočtu.