Plzeň: Do Radčic, Malesic a Křimic budou od září jezdit nově trolejbusy

24.08.2021 9:35 | Zprávy

Po loňských úspěšných zkouškách na lince č. 19 město Plzeň zavádí pravidelné spojení do Křimic a Malesic bateriovými trolejbusy.

Plzeň: Do Radčic, Malesic a Křimic budou od září jezdit nově trolejbusy
Foto: plzen.eu
Popisek: Plzeňská radnice

Trolejbusová linka číslo 11 se prodlouží a plně nahradí stávající autobusovou linku číslo 35 z centra města do Radčic, Křimic a Malesic. Díky tomu bude možné ušetřit vypravovaná vozidla MHD, zkrátit interval mezi spoji o víkendových dnech do Radčic, Křimic a Malesic a také mírně doplnit večerní počet spojů k Ústřednímu hřbitovu pro obsluhu nových bytových domů. První trolejbusy vyjedou na prodlouženou linku číslo 11 ve středu 1. září 2021.

Již v první polovině loňského roku prověřovaly Plzeňské městské dopravní podniky možnost využít bateriové (tzv. parciální) trolejbusy pro obsluhu okrajových částí na východě města. Tato vozidla spojují výhody trolejbusové a bateriové technologie. Záložní bateriový zdroj umožňuje plnohodnotný pohyb při výpadku napájení či objíždění překážky. Kapacita baterií vystačí i na obsluhu například okrajových částí města nebo jeho nejbližšího okolí, kam by nebylo rentabilní budovat trolejové vedení. Z Plzně již jezdí bateriové trolejbusy například do Letkova.

Jak ukázal loňský zkušební provoz, bateriové trolejbusy dlouhou trať do Křimic a Malesic zvládaly i v zimním provozu, lze tedy zahájit provoz pravidelné linky. „S prodloužením trolejbusové linky 11 do Radčic, Křimic a Malesic počítáme od září. Rozšíříme tak stávající síť trolejbusových linek v Plzni a zkrátíme interval pro spojení z centra města do městských obvodů 5, 7 a 9. Například pro Malesice a Křimice se o víkendech zkrátí z 90 minut na 60,“ uvedl náměstek primátora pro oblast dopravy Michal Vozobule a dodal: „Úspory vzniklé prodloužením trolejbusové linky číslo 11 poslouží kromě víkendového posílení i k přidání spojů na Ústřední hřbitov podle požadavků občanů. Dojde k úspoře více než 100 tisíc litrů nafty za rok, 30 tisíc kilometrů dopravního výkonu a jednoho vozidla se dvěma směnami řidičů. Významný je také přínos pro životní prostředí – do ovzduší se dostane o 296 tun oxidu uhličitého ročně méně.“

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

autor: PV

FactChecking BETA

Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.

Přezkoumat
Bc. Tomáš Kubín byl položen dotaz

Proč EU nezačne u sebe?

Vám přijde v pořádku, že prosazuje zákaz spalovacích motorů, aktuálně chce, aby velké firmy používaly jen elektroauta, mimochodem otázkou je, co je podle EU velká firma?, ale to, že politici létají z Bruselu do Štrasburku, to EU nevadí? Neznečišťují letadla snad životní prostředí mnohem víc? A k čem...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:

Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Cheb: Přípravy projektu Strategického podnikatelského parku pokračují

7:03 Cheb: Přípravy projektu Strategického podnikatelského parku pokračují

Navzdory intenzivní veřejné debatě, která hlasování předcházela, se místního referenda zúčastnilo je…