„České školství se letos dostalo do situace, kterou bychom si před časem jen těžko dovedli představit. Digitální forma vzdělávání kvůli pandemii koronaviru dostala zcela nový rozměr. Na tyto změny však nebylo naše školství připraveno, jejich příchod byl překotný, o fungujícím systému vzdělávání na dálku nemohla být příliš řeč. Nyní jsme ve stavu, kdy musíme využít šanci se připravit na případné eventuality, jež mohou nastat. Proto jsem velice rád, že se v Plzni povedlo uspořádat akci tohoto typu. Podle ohlasu sklidila velký úspěch. Věřím, že projekty, které v rámci hackathonu vznikly, začnou sloužit v praxi,“ řekl primátor města Plzně Martin Baxa. Akce se zúčastnilo téměř 30 lidí. Přihlásit se mohl kdokoliv, kdo se zajímá o digitální vzdělávání. Na dvoudenním maratonu se sešli vývojáři a pedagogové převážně z Plzeňského kraje, nechyběli ale ani zahraniční účastníci, hackathon přilákal soutěžní tým z Polska.
„Akce měla obrovský přínos v tom, že se sešli lidé, kteří konkrétně ví, co potřebují, co by ve výuce pomohlo, tedy pedagogové spolu s technicky nadanými vývojáři, kteří jsou schopni tyto nástroje zrealizovat. Celkem se utvořilo pět týmů a všech pět projektů má podle nás potenciál být přínosem pro digitální vzdělávání. Proto nyní spouštíme jednání, jak v rámci aplikace Škola OnLine, kterou využívají městské základní školy, dané projekty implementovat do praxe,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel SIT.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV