Unikátní program má za sebou první rok fungování a sklízí kladné ohlasy od kantorů i školáků. Dosud se jej zúčastnilo přes 1500 žáků a poptávka po projektu, při němž si školáci osvojí pravidla trhu, marketingu, fungování firmy nebo vyzkouší výrobu a vývoj robota včetně programování, neustále roste. Aktivity na podporu technického vzdělávání jsou součástí konceptu Smart City Plzeň, v rámci něhož vznikají chytrá řešení mimo jiné pro vyšší úroveň vzdělávání v západočeské metropoli.
„Město technické vzdělávání podporuje dlouhodobě a tento projekt je důkazem, že spojení teorie a praxe ve výuce funguje a žáky motivuje k lepším výsledkům. Z ohlasů pedagogů je patrné, že se zapojují i ti, kteří k technice vztah doposud neměli. Najednou zjišťují, že jsou schopni sestavit nebo naprogramovat robota a navíc se při tom baví. Taková zkušenost jim rozšíří obzory a samozřejmě může mít i vliv na výběr dalšího studia,“ řekl primátor města Plzně Martin Baxa.
Projektový den, který žáky směruje ke studiu v oblastech s vysokou přidanou hodnotou, jako jsou věda, výzkum nebo marketing, probíhá standardně čtyři hodiny a je určen pro skupinu o 25 až 30 dětech. „Žáci jsou rozděleni do pěti skupin, každý má určitou roli v týmu, od vývojáře, programátora až po tiskové oddělení, přičemž spolu musí všichni úzce spolupracovat. Během jednoho dopoledne si vyzkouší různé procesy pro návrh produktů – Design thinking, Value proposition nebo Lean business model,“ vysvětlil Luděk Šantora, ředitel Správy informačních technologií města Plzně, jež se na vývoji hry podílela.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV