Stavební akce „Uzel Plzeň, 2. stavba – přestavba osobního nádraží“ zahrne také rekonstrukci mostů přes Mikulášskou ulici, v pondělí 23. ledna začne proto rozsáhlá výluka pro městskou hromadnou i ostatní dopravu. Místem projedou s omezením jen tramvaje.
Investorem přestavby plzeňského železničního uzlu je Správa železniční dopravní cesty, celkové náklady dosáhnou 1,3 miliardy korun bez DPH. Cílem je dokončení modernizace 3. nástupiště a kompletní obnova 5. a 6. nástupiště železniční stanice, dále také rekonstrukce mostů přes Mikulášskou ulici včetně celého přednádražního prostoru a tramvajové trati. Město Plzeň této stavby využije k rozšíření a zahloubení Mikulášské ulice pod železničními mosty, na stavbě se bude podílet částkou zhruba 82,3 milionu korun včetně DPH. Dnešního zahájení se za město zúčastnili primátor Martin Zrzavecký a jeho náměstci Petr Náhlík a Pavel Šindelář.
„Železniční uzel Plzeň je situován v centru města s hustou občanskou i průmyslovou zástavbou, s komplikovanou dopravní sítí a mezi dvěma řekami. Věřím, že Plzeňané i návštěvníci západočeské metropole vydrží necelé dva roky dopravních omezení a že přivítají lepší dopravu nejen na železnici. Díky celkové přestavbě dvou mostů přes Mikulášskou ulici, která bude i s tramvajovou tratí zahloubena, totiž dojde ke zlepšení také v městské hromadné a individuální dopravě,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV