„Chceme rozvíjet ekologickou městskou veřejnou dopravu efektivně i ekonomicky. Hlavním přínosem samozřejmě bude navýšení podílu bezemisní dopravy, zlepšení životního prostředí na území města Plzně a zejména pak v obytných čtvrtích. Trolejbusy také představují nejtišší druh dopravy, který provozujeme,“ řekl Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP.
Zapůjčený trolejbus je od úterý 14. dubna využíván na lince 19 spojující východní a západní část Plzně. Na trati od Ústředního hřbitova přes centrum až do Křimic a Malesic testují PMDP od loňského podzimu nasazení bateriových trolejbusů, díky kterým by se elektrická trakce mohla rozšiřovat i bez nutnosti budování nové infrastruktury.
„Plzeň byla vždy přirozenou baštou trolejbusů se značkou Škoda. Možnost zapůjčení moderního trolejbusu vyrobeného kompletně jinde a s jinou než plzeňskou DNA, je pro nás unikátní,“ uvedl Jiří Ptáček, generální ředitel PMDP, a doplnil: „Zajímavé pro nás určitě bude i to, že zjistíme zkušenosti řidičů z ovládání vozu i dojmy cestujících z jízdy. Hodláme maximálně využít možnost kombinace obou režimů, tedy jízdy na trolej a na baterii.“

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV