„V Plzni se snažíme přinášet chytrá a inovativní řešení, která zjednodušují a zpříjemňují život našim občanům i návštěvníkům. Vzhledem k tomu, že tramvajová a trolejbusová doprava má dvoutřetinový podíl na výkonech plzeňské městské hromadné dopravy, považuji investici do těchto moderních, ekologických trolejbusů za klíčovou a skutečně smysluplnou,“ uvedl primátor města Plzně Martin Baxa.
„Jde o výraznou investici do e-mobility a modernizace vozového parku MHD,“ popsal Roman Zarzycký, první náměstek primátora a předseda představenstva PMDP. Podle jeho slov se jedná o první plně klimatizované vozy elektrické trakce v Plzni. „Mají atraktivní design nové generace a jsou velkokapacitní díky kloubovému provedení. Životnost trolejbusu je minimálně 14 let při nájezdu 50 tisíc kilometrů ročně,“ uvedl Roman Zarzycký.
„Nasazení nových trolejbusů je v souladu s plány PMDP i města. V první řadě reagujeme na významný nárůst poptávky po MHD na trase mezi Hlavním nádražím, centrem města a průmyslovými zónami od Škodovky a Techmanie až po výrobní areály v západní části Borských polí. U hlavního nádraží byl otevřen nový autobusový terminál, kde je nyní ukončeno množství autobusových linek. Posílil i význam železniční dopravy díky rekonstrukci železničního uzlu a otevření tunelu na Prahu. Ve špičkách je mezi Borskými poli, Karlovem a Jižním Předměstím tolik cestujících, že řada spojů jezdí přeplněna. Díky novým kloubovým vozům i úspěšnému náboru řidičů konečně zlepšíme situaci ve všech kritických časech,“ vysvětlil Michal Kraus, generální ředitel PMDP. V příštích dvou letech bude na terminál Hlavní nádraží nasměrováno ještě větší množství regionálních autobusů a také na Borských Polích se chystají další investiční projekty.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV