„Jsem ráda, že příprava manuálů dospěla do zdárného konce a nyní můžeme jak zástupcům organizací, tak široké veřejnosti představit dokumenty, které by měly upravovat umisťování reklamy ve veřejném prostoru. Velmi si vážím i navázané spolupráce Útvaru koncepce a rozvoje s iniciativou Vizuální smog. Přesto, že dokumenty nejsou závazné, tak doufám, že se jimi budou řídit nejen městské organizace, ale i vlastníci soukromých objektů,“ uvedla Irena Vostracká, ředitelka Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.
V úvodu setkání představí realizátoři manuálů, jaký byl průběh příprav, vznik a finální výstup. Následovat bude panelová diskuze, ve které za město vystoupí Jana Komišová, vedoucí magistrátního odboru prezentace a marketingu, Karel Zoch, vedoucí odboru památkové péče či za Správu veřejného statku města Plzně Lucie Jůzová. Dalšími řečníky budou Václav Cinádr za spolek Pěstuj prostor a Adrian Jansa za grafické studio Marathon, které zpracovalo grafický design manuálů. Na závěr proběhne moderovaná diskuze s diváky a bude nastíněna implementace těchto dokumentů do praxe.
„Postup a směr, kterým se ubírají plány města Plzně v boji proti vizuálnímu smogu, vidím jako reálné a jsem rád, že se podařilo tyto manuály vytvořit. První, kdo musí jít příkladem v potírání přebujelé reklamy, je právě město, které je jedním z největších inzerentů a zároveň také příjemcem zisku z pronájmu reklamních ploch,“ uvedl Jaroslav Holler z Útvaru koncepce a rozvoje města Plzně.
Představení manuálů navazuje na konferenci, která na dané téma proběhla v listopadu loňského roku. Potkali se zde zástupci odborníků na reklamu, grafických a reklamních studií, zástupci zadavatelů reklamy i představitelé vedení města a politické reprezentace. Téma oslovilo i širokou veřejnost, která v sále měla také velké zastoupení.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV