Připravovaná uzávěra navazuje na již neprůjezdnou oblast Smetanova nábřeží z května minulého roku. V další etapě by mělo dojít k prodloužení neprůjezdnosti zmíněného úseku a k omezení dopravy kolem zastávek Staroměstská, Karlovy lázně a Národní divadlo. Dotčené zastávky plánuje magistrát rozšířit a přilehlé komunikace zcela uzavřít automobilové dopravě. Uvažuje se rovněž o znemožnění průjezdu Malostranského náměstí – zůstat má průjezdný pouze vjezd ulicí Karmelitskou ze strany od Prahy 5 a vjezd ulicí Letenskou ze směru od Prahy 7.
„Plánovaná magistrátní uzávěrka významně zatěžuje část historického centra a s ním i průjezdnost sousedních městských částí. Jmenovitě se jedná o Prahu 2, 6, 7 a naši městkou část. V dohledné době nás čeká již tak náročná rekonstrukce Barrandovského mostu, která významně zahltí dopravu v Praze 5, a pokud dojde ještě k uzavírce části historického centra Prahy, nastane přetížení komunikační sítě. Za Prahu 5 se záměrem Magistrátu rozhodně nesouhlasíme“, říká Jan Panenka, předseda Výboru dopravního městské části Praha 5.
Magistrát své rozhodnutí opírá o tvrzení, že dojde k zefektivnění hromadné dopravy a většímu prostoru pro pěší. Kromě nedostatečných analýz však vadí páté městské části dopad, který opatření přinese z hlediska průjezdnosti.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV