„Otevření chybějících pohyblivých schodů vítáme, musíme si však uvědomit, že představuje jenom dočasné řešení,“ říká Petr Píša, zastupitel Strany zelených a kandidát na starostu Prahy 6. „Moderní cestování v severozápadní oblasti Prahy totiž zajistí pouze kapacitní kolejová doprava.“ Ta musí obsloužit nejenom pražské letiště, ale především oblast Kladenska. Z Kladna a jejího okolí totiž každoročně do Prahy dojíždí přes 20 000 cestujících, kteří dusí obyvatele Evropské a Patočkovy.
Při projektování stanice Nádraží Veleslavín se počítalo, že spolu s otevřením metra už bude železnice na letiště a na Kladno v provozu a přestup zajistí podzemní vestibul. Přesto projektová příprava železnice stála. Její příprava se obnovila se až po nástupu Zelených na radnici Prahy 6 a hlavního města Prahy.
Praha 6 nemá záchytné parkoviště P+R
„Praha 6 nemá žádné záchytné parkoviště P+R, protože jejich výstavba je opět navázána na kladenskou železnici. Na radnici Prahy 6 jsme proto prosadili přednostní přípravu P+R na Dlouhé míli, s provizorní autobusovou dopravou na metro Veleslavín.“ dodává Lukáš Novák, expert Zelených na dopravu.
Dalším krokem musí být zvelebení veřejného prostoru v okolí stanice. "Pro většinu návštěvníků cizinců je Nádraží Veleslavín jedním z prvních kontaktů s Prahou. Je mi vždy trapně, když vidím, jak se nevěřícně rozhlížejí na spálenou zemi kolem sebe," dodává Petr Píša.
Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV