„Když chceme, aby se po Praze jezdilo plynuleji, máme dvě možnosti,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Josef Nosek. „Budeme stavět nové a nové silnice, mimoúrovňové křižovatky a tunely, což není v reálných možnostech města, nebo upravíme systém, který dopravu v Praze řídí. Takové řešení je pak výrazně levnější a často i efektivnější.“
Aktuálně je v Praze 596 světelných křižovatek, z toho 90 % funguje v tzv. režimu dynamického řízení. To znamená, že křižovatka dokáže jen částečně reagovat na provoz ve svém okolí. Problémem je, že křižovatky zatím nevyužívají tzv. vyšší algoritmy řízení, tedy že se samy nedokážou zkoordinovat v rámci větší oblasti. A právě to je nutné pražské semafory naučit, aby byl provoz plynulý.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Magistrát hl.m. Prahy