Hlavním cílem vytvoření nové série je zvýšení využívání tohoto ekologicky šetrného obalu jak na farmářských trzích, tak i ve všech dalších provozech. Celkem 5 000 kusů kelímků s objemem 0,3 litru s jedinečným designem nese motivy spojené s náplavkou. Jedná se o kobku, labuť, přívoz a tramvaj na nábřeží. Autorem motivů je výtvarnice Nikola Logosová, která je navrhla pro značku originálních suvenýrů Pragtique.
„Vratné kelímky o objemu půl litru se na náplavce využívají již od září loňského roku. Jako první byly zavedeny na farmářských trzích a postupně si je na náplavkách osvojila většina provozovatelů lodí i organizátorů jednorázových akcí. Prozatím se na náplavkách od září 2018 do června 2019 opakovaně využilo již 25 tisíc vratných kelímků, což odpovídá úspoře téměř 21 velkých kontejnerů s plastovým odpadem. To jsou, myslím, skvělá čísla. Věřím, že unikátní edice s motivem náplavky přispěje k jejich rostoucí oblibě. Podle zájmu ze strany veřejnosti se rozhodneme, zda budeme s limitovanými edicemi vratných kelímků s unikátními pražskými motivy pokračovat,“ říká Jan Chabr, radní hlavního města Prahy pro oblast majetku.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva